actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2016, 23:41
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
"Vrienden van Emilyn jullie moeten zich schamen dat jullie haar zo acherlieten"

"Vrienden van Emily, jullie moeten zich schamen dat jullie haar zo achterlieten”

Emily werd op straat gevonden door hulpverleners. Ze had te veel gedronken, was aan het overgeven en was compleet hulpeloos, maar ze werd volledig aan haar lot overgelaten door haar vrienden. Die krijgen nu lik op stuk van de hulpverleners.

Vrijwilligers van de Cheltenham Guardians, een organisatie die de hulpdiensten ’s nachts bijstaat in de uitgangsbuurt van de Britse stad Cheltenham, zijn gedegouteerd na wat hen overkwam toen ze het meisje Emily probeerden te helpen. Het meisje had op zichzelf overgegeven en wist niet meer waar ze was toen ze haar vonden. Vier verschillende teams zorgden twee uur lang voor haar. Ze konden uiteindelijk haar vrienden bereiken waarmee ze uitgegaan was. Maar die lachten met de dronken Emily en de hulpverleners. Ze beloofden wel om het meisje te komen halen, maar kwamen nooit opdagen. Uiteindelijk moesten ze een ambulance bellen om het meisje te komen ophalen.

Gedegouteerd schreven de hulpverleners een open brief aan de vrienden.

“Beste vrienden van Emily, jullie zijn je avond begonnen in de gezellige bars en clubs van Cheltenham, maar ergens onderweg zijn jullie je vriend Emily verloren.”

“Toen we Emily vonden was ze al ziek geworden in een taxi, en waren het de taxichauffeurs die voor haar aan het zorgen waren. Ze heeft al betere dagen gekend.”

“Toen de Cheltenham Guardian haar van de taxibestuurders overnamen, regende het en had ze overgegeven. Een vrijwilliger vond Emily’s telefoon en belde de mensen met wie ze was uitgeweest om haar te komen ophalen.”


“Vrienden van Emily, jullie moeten zich schamen dat jullie haar zo achterlieten”

“Toen wij jullie contacteerden, vertelden jullie ons dat je buiten aan een club in Regent Street op haar zou wachten. We waren blij dat ze terug bij jullie terecht kon, en jullie voor haar zouden zorgen.”

“We gingen met Emily naar de club, maar jullie waren er niet. We hebben gewacht, maar jullie kwamen niet opdagen. We namen opnieuw contact op omdat we bezorgd waren om het welzijn van Emily. Het was koud, het regende en ze was ziek.”

“Jullie vonden het grappig dat jullie vriend er zo aan toe was, beloofden ons opnieuw dat jullie zouden komen, maar daagden opnieuw niet op.”

‘We wilden haar graag in veiligheid brengen, en jullie waren daar de sleutel toe. Jullie wisten waar Emily was, waar ze logeerde, en toch kwamen jullie niet opdagen.”

“Emily vertelde ons dat ze in Montpellier verbleef, dat is alles wat ze zich herinnerde. Het was donker, het regende hard, je wist waar we waren, maar nog steeds kwamen jullie niet. We liepen met Emily naar Montpellier, opnieuw hebben we jullie gebeld en heb je beloofd dat je een taxi zou nemen om ons te komen helpen, maar opnieuw kwamen jullie niet opdagen.”

“Ik hoop dat je dit leest en begrijpt dat je beseft dat je waardevolle middelen voor meer dan twee uur hebt beziggehouden en ons door jullie dwong om een ambulance te bellen die 300 pond aan de overheid kost. En boven alles dat je beseft dat je er als vriend niet was voor Emily.

‘Ik hoop dat je genoten hebt van je nachts ten koste van ons, Zuid-West-Ambulance Service en Emily. Mooi gedaan jongens, jullie kunnen trots zijn op jezelf.”

Bron: Het nieuwsblad, buitenland, 14/11/2016 http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161114_02570431

Eigen Mening:
Ik vind het niet kunnen dat de vrienden van Emily haar zo hebben laten liggen op het straat. Ze lachen haar zelfs uit, net zoals ze de vrijwilligers uitlachen. Ik denk dat Emily blij mag zijn met de vrijwilligers van de Cheltenham Guardians die 's nachts rondgaan in uitgaansbuurten.
Ik vind het inzetten van vrijwilligers op uitgaansplaatsen een goed idee. Ik hoop dat ze dit op meerde plaatsen doen. Dit redt levens. Er zal wel een reden zijn waarom haar vrienden niet kwamen, misschien waren ze net zo dronken als Emily zelf waardoor ze niet meer besefte wat ze zeiden.
Ik hoop dat de brief van de hulpverleners aan de jongeren is gegeven en dat deze brief hen bewust maakt van de normen en waarden die hier gelden in België. Je moet op zijn minst verantwoordelijkheid hebben om voor een ander te zorgen. Misschien is dit voor Emily een teken geweest om te beseffen dat deze vrienden misschien niet de beste vrienden zijn die ze kan krijgen, je kan namelijk niet vertrouwen op hun in dergelijke situaties. Ik hoop dat dit maar één keer voorkomt bij haar. Niemand verdient het om zo behandeld te worden in zo'n situatie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.