actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2016, 09:36
Jolien.R*ns Jolien.R*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 68
Daling van hiv-diagnoses in 2015, maar wel stijging bij homomannen

Vorig jaar zijn in België per dag gemiddeld 2,7 nieuwe gevallen van hiv vastgesteld. Dat is een daling van 4,7 procent tegenover het jaar voordien, toen er ook al een daling was.

Dat blijkt uit cijfers van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV). Dat waarschuwt tegelijk dat het aantal diagnoses niet altijd overeenkomt met het effectieve aantal besmettingen. Het aantal diagnoses bij homoseksuele mannen kende in 2015 wel opnieuw een stijging, van 5 procent, na een forse daling in 2014.

Bron: De Standaard, 21/11/2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161121_02582710

Eigen mening:
Het is logisch dat de cijfers dalen. Er zijn meer mensen die zich laten testen voor hiv en andere seksueel overdraagbare aandoening. Vroeger waren dit enkel mensen die een vermoeden hadden dat ze besmet waren. Het is belangrijk dat iedereen van zichzelf weet of er iets aan de hand is. Veel artsen raden ook aan om bij elke nieuwe relatie een bloedtest te laten doen. Zelf vind ik dat een goed idee, want je weet nooit honderd procent met wie je te maken hebt. Ik raad ook iedereen aan om dit te doen, want je speelt niet alleen met je eigen leven, maar ook met dat van een ander. Ik denk dat het logisch is dat bij homoseksuele mannen er een stijging is, omdat zij hun ook meer laten testen. Als je het op een andere manier bekijkt, is het dan weer onlogisch, omdat er heel wat campagnes worden gevoerd voor veilig seksverkeer. Wij weten allemaal dat er nog steeds een aantal zich hier niet aanhouden. Dit vind ik jammer, want als we hier samen rekening mee houden, zal dit aantal weer dalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.