actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2011, 18:11
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
Belgische banken hebben 1,14 miljard euro Grieks staatspapier

Belgische banken hebben 1,14 miljard euro Grieks staatspapier

De Belgische banken hebben in totaal voor 1,6 miljard dollar (1,14 miljard euro) Grieks staatspapier. Dat blijkt uit een oplijsting van de Bank for International Settlements in Genève.
Griekenland heeft volgens de Bank for International Settlements in totaal 126,7 miljard dollar schulden bij Europese banken.

Het grootste deel zit bij de Franse banken, met 51,3 miljard dollar. Dan volgen de Duitse (33,5 miljard), de Britse (12,6 miljard) en de Portugese (10,1 miljard) banken.

Nederland heeft 4 miljard uitstaan, Italië 3,8 miljard, Oostenrijk 3,1 miljard en België 1,6 miljard. (belga/sg)

Mening: Deze cijfers vind ik ronduit belachelijk. Zelf heeft België een zeer grote schuld en toch sturen we overal nog geld naartoe.
En volgens mij is 1,6 miljard nog maar het begin, want willen we Griekenland helpen met hun schulden zal heel Europa nog zeer veel geld moeten doneren. En waarschijnlijk zien we van dit geld toch nooit meer iets terug. Ik zeg niet dat we geen geld naar Griekenland moeten sturen, maar zo geraakt iedereen in de problemen. Wat is de oplossing dan?
Geen flauw idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.