actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2017, 18:29
Emmelie.V*rhoeven Emmelie.V*rhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 43
Overplaatsingen en aanhoudingen na tumult in asielcentrum Helchteren

De lokale politie van de Limburgse zone CARMA is het voorbije weekend meermaals moeten tussenbeide komen bij schermutselingen in het asielcentrum van Helchteren.

Dat leidde tot vijf bestuurlijke aanhoudingen. Vijf bewoners zijn uiteindelijk overgeplaatst naar verschillende andere opvangcentra, zo maakte de politie CARMA zondag bekend.

Bij de reeks incidenten het voorbije weekend braken vechtpartijen uit in het asielcentrum aan de Kazernelaan. Twee personeelsleden van het centrum liepen lichte verwondingen op.

Vrijdag rond 20.30 uur ontstond een eerste vechtpartij tussen een tiental personen. De aanleiding voor het conflict is niet echt duidelijk. Eén bewoner werd bestuurlijk aangehouden. De situatie leek aanvankelijk onder controle, maar later op de avond kwam het opnieuw tot een vechtpartij tussen een aantal bewoners. Meerdere politieploegen rukten uit en namen vier personen mee naar het commissariaat.

Na de invrijheidsstelling van de betrokkenen besloot het management van het asielcentrum om de spilfiguren van het conflict onmiddellijk uit het centrum te verwijderen. Vijf bewoners verhuisden naar verschillende andere opvangcentra. Eén bewoner werd tijdelijk van opvang uitgesloten. Drie van de bewoners die moesten vertrekken, veroorzaakten zaterdagnamiddag rond 17 uur tumult waarbij ze ook materiële schade aanrichtten. Politie CARMA kon de gemoederen bedaren en begeleidde drietal uit het centrum.

Bron : De Standaard
Geraadpleegd op 5 november 2017
Link : http://www.standaard.be/cnt/dmf20171105_03169934

Mening: Ik ben geen racist, maar bij deze is nog eens bewezen dat sommigen zich niet kunnen aanpassen aan onze samenleving en onze cultuur. Als ik van een land zou komen zoals deze asielzoekers waar het steeds oorlog is, zou ik dankbaar zijn dat ik hier mag blijven, want als je dan gaat vergelijken zie je pas echt het verschil en dat is een groot verschil. Wij passen ons toch ook aan wanneer we op vakantie of dergelijke gaan. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie en Administratieve vereenvoudiging Franken probeert voor iedereen goed te doen. Hij past de wetten toe zoals ze zijn opgesteld, wel strikter dan de vorige staatsecretarissen wat naar mijn mening niet slechter is. Wie zich daar niet aan kan houden, moet de gevolgen er maar van dragen, ook al is dat de terugsturing naar hun land van herkomst.

Laatst aangepast door Emmelie.V*rhoeven : 5th November 2017 om 18:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.