actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2017, 12:46
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
Crevits kondigt bouw 41 nieuwe scholen aan

Een nieuwe golf ‘scholen van morgen’ kan starten, ter waarde van 550 miljoen euro. Vooral in Antwerpen komen er nieuwe scholen bij, in Vlaams-Brabant geen enkele.

De eerste 182 scholen in het publiek-private samenwerkingsproject ‘scholen van morgen’ is al gestart, en nu komt er een tweede golf aan.

De 41 geselecteerde scholen zullen samen 250.000 m2 groot zijn. In Antwerpen komen er 17, in West-Vlaanderen 6, in Oost-Vlaanderen 13, in Limburg 4 en in Brussel 1 school.

De investeringswaarde van deze golf is 550 miljoen euro. De bouw en het ontwerp van de scholen gebeurt door een privépartner, de Vlaamse overheid betaalt 30 jaar lang een beschikbaarheidsvergoeding voor die 30 jaar.

Deze fase kan nu starten omdat de Vlaamse regering vorige week 250 miljoen euro extra heeft uitgetrokken voor scholenbouw.

Bron: De standaard
Geraadpleegd op 29 september 2017
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170929_03102509

Mijn mening:
Ik vind deze aankondiging een zeer goede beslissing en kan deze enkel toejuichen. Op vele scholen puilt het uit van leerlingen en moeten er zelfs leerlingen geweigerd worden. Naar mijn mening is het eveneens niet erg aangenaam om aan een leerlingengroep van meer dan 25 leerlingen les te moeten geven. Leerlingen die nood hebben aan een meer persoonlijke aanpak worden hierbij dan erg benadeeld. Ook ligt de belasting van de leerkrachten in overvolle scholen erg groot wat de werksfeer toch een deel minder aangenaam maakt. Naar mijn mening is de bouw van nieuwe scholen dus een erg goede beslissing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.