actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 18:07
s*eben.wouters s*eben.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 49
Vlaanderen betaalt één op vijf facturen te laat

Dat schrijft De Tijd dinsdag op basis van cijfers van Muyters (N-VA), opgevraagd door Vlaams parlementslid Lode Vereeck (LDD).

Tussen de departementen zijn grote verschillen te zien. Bij het beleidsdomein Leefmilieu, Natuur en Energie werd 30 procent van de facturen te laat betaald, goed voor 85,5 miljoen euro.

Wanbetaler

De grootste wanbetaler is het departement Mobiliteit en Openbare Werken. In 2011 werd 24 procent te laat betaald voor alles bijeen 417,5 miljoen euro. Dat is 65 procent van het totaalbedrag dat de Vlaamse overheid te laat betaalde.

Maand te laat

Het Belang Van Limburg, dat de cijfers voor de eerste zes maanden van 2012 erbij nam, spreekt van een wanbetaling bij een op de zes facturen. Gemiddeld werden die facturen 33,7 dagen te laat betaald

Mijn mening:
Ik vind dit ronduit schandalig. Als je bekijkt naar de bedragen die te laat worden betaald... Bedrijven die werken uitvoeren voor de Vlaamse Overheid worden vaak zelfs een maand te laat betaald. Als je dit zelf probeert met een factuur krijg je na enkele dagen al een herinnering in je brievenbus.

Bron: Knack
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2012, 21:54
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Dit is uiteraard niet een aangenaam gegeven maar worden de rekeningen uiteindelijk volledig betaald? Indien ja en binnen een aannemelijk termijn dan zie ik hier niet zo een groot probleem in. Er zijn ergere dingen in de wereld. Maar dat is maar mijn mening, ik ben nu ook niet zeer economisch ingesteld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.