actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 11:07
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Nieuwe politiechef wil haar agenten volledig droogleggen

Nieuwe politiechef wil haar agenten volledig droogleggen

© photo news. Catherine De Bolle.

Commissaris-generaal Catherine De Bolle gaat de strijd aan met alcoholgebruik tijdens de diensturen. Niet alleen schaft ze de traditionele nieuwjaarsreceptie af -weliswaar in de eerste plaats een besparingsmaatregel- ze werkt ook aan een plan om haar agenten volledig droog te leggen. Dat staat te lezen in de Coreliokranten. .

Voor het eerst zullen de agenten na de jaarwisseling geen nieuwjaarsreceptie meer aangeboden krijgen van hun oversten. Een beslissing van commissaris-generaal Catherine De Bolle en haar directiecomité om op die manier heel wat geld te besparen.

"Het is jammer, want die recepties zijn altijd een goed moment binnen de federale politie om bepaalde mensen, zoals magistraten en politici, uit te nodigen. Maar de regering heeft gevraagd om de uitgaven van de federale politie te beperken en deze maatregel is daar een gevolg van", zegt Agnès Reis, woordvoerster van de federale politie.

Naast flink wat besparen, wil De Bolle ook een absoluut alcoholverbod invoeren voor agenten tijdens hun werkuren. Ze werkt aan een plan waarbij het verboden wordt om alcoholhoudende dranken te bewaren of te drinken binnen de gebouwen van de federale politie.

"Voor alle duidelijkheid: de maatregel over het alcoholverbod is nog niet definitief", benadrukt Reis. "Het maakt deel uit van een nieuw beleid rond alcoholpreventie binnen de federale politie. En dat gebeurt in overleg met de vakbonden die de ontwerprichtlijn ook moeten goedkeuren. Deze week wordt er daar met hen nog over onderhandeld."


Bron: De Morgen
Datum: 20/11/2012

Eigen mening:
Ik vind het niet meer dan logisch dat er geen alcohol mag gedronken worden tijdens de werkuren en dat er geen alcohol mag aanwezig zijn binnen de gebouwen van de federale politie. Tijdens de diensturen geen alcohol drinken is normaal, er zijn denk ik weinig beroepen waar je tijdens je uren alcohol mag drinken. Bij de politie heb je dan ook nog een voorbeelfunctie dus is deze maatregel denk ik heel logisch. Dat de nieuwjaarsreceptie wordt afgeschaft vind ik wel een beetje extreem aangezien er natuurlijk altijd wel een leuke activiteit mag plaatsvinden. En aangezien deze activiteit buiten de diensturen valt heb ik er ook geen enkel probleem mee moest er dan een glaasje gedronken worden. Al ben ik natuurlijk wel van mening dat een zatte politieagent niet echt past. Ik kan wel begrijpen dat ze deze maatregel willen treffen omwille van de besparingen maar dan denk ik dat het met minder ook wel kan of dat je kan vragen om een prijs ervoor te betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.