actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2012, 18:19
S*ephanie.Dierckx S*ephanie.Dierckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 20
Horeca; 50 tinten zwart

Al gehoord van de slimme kassa, of de black box? Het was een hoopvol initiatief van de overheid. De black box zou elke handeling in de horeca registreren, zodat het verkeer van zwart geld onmogelijk zou zijn. Niet alleen de inkomsten, maar ook de werkuren zouden geregistreerd worden. Met als resultaat: een legale uitbating. Applaus op alle banken, zou je denken. Alweer een stap vooruit naar een meer correcte samenleving.

Bron:
De tijd
18 november 2012

mijn mening:
ik vind het langs de ene kant geen slecht idee omdat zwart werk de horeca recht houdt. Maar als ze dit initiatief gaan doorzetten gaan er volgens mij veel horeca zaken ten onder gaan. Dit is slecht voor de uitbaters maar ook voor ons. Wie wil er niet eens naar een goed restaurant/café? Ook denk ik dat de uitbaters op dit systeem een achter deur gaan zoeken zodat het systeem niet meer waterdicht zou zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2012, 22:46
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Hier kan je wat meer info vinden over de black box:

http://www.standaard.be/artikel/det...121018_00339232

Citaat:
'Volgens Horeca Vlaanderen en experts betekent dit de doodsteek voor de sector. 25.000 zaken dreigen te verdwijnen, zeggen ze.'


Bewijzen dergelijke cijfers niet dat de invoering van zo'n blackbox geen goed idee is? Oké, er is veel zwartwerk in de horeca, maar als je kijkt naar de hoge loonkosten, dan blijkt dit vaak een pure noodzaak. Bovendien is er nu al zo veel controle op zwartwerk.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th November 2012, 10:17
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Mening:
Beste mensen, bedenk wel dat de maatschappij al betaald voor dit zwartwerk. Als iedereen (en dit is een Utopie maar dat hoort dan weer bij onze nieuwe schoolnaam) 'int wit' zou werken zouden onze veel te hoge belastingen eindelijk FORS dalen. Waarom mogen ze in de Horeca wel zwartwerken en niet in 'den Bouw'? Ik vind het intriest dat de horeca openlijk zegt dat ze moeten kunnen zwart werken!
Als we belastinggeld betalen dient dit geld voor wegen en infrastructuur, scholen,... Waarom moeten mensen die in de horeca werken hier geen bijdrage toe doen en andere werknemers/werkgevers wel???
Voor mij is dit weer huilen met een grote pet op!
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.