actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2012, 21:39
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
'Schietpartij gevolg van verbannen God'

'Schietpartij gevolg van verbannen God'

De schietpartij van gisteren op de Sandy Hook basisschool in Newtown is een direct gevolg van "het systematisch verwijderen van God van publieke scholen". Dat zei voormalig presidentskandidaat Mike Huckabee op Fox News.
"We vragen onszelf af hoe het toch komt dat er zo veel geweld is op scholen, maar God valt daar nergens nog te bekennen", zegt de voormalige baptistische dominee. "Dan moeten we ook niet verbaasd reageren wanneer op onze scholen slachtingen plaatsvinden."

Huckabee deed er nog een schepje bovenop door toe te voegen dat de Verenigde Staten geen "criminaliteits- of wapenprobleem hebben. "Er wordt gewoon te veel gezondigd."

Na het bloedbad in Aurora eerder dit jaar reageerde Huckabee op soortgelijke wijze. Toen zei hij dat het geweld het directe gevolg was van het "verwijderen van religie uit het publieke leven".

De Republikein Huckabee, van 1996 tot 2007 gouverneur van Arkansas, deed in 2008 een gooi naar het presidentschap. Uiteindelijk trok hij zich terug ten gunste van John McCain.

Bron: De Standaard

Eigen mening
Zo'n mensen zijn de reden dat deze wereld naar de vaantjes gaat. Even een groot drama gebruiken om zijn eigen standpunten te verdedigen en de scholen met de vinger wijzen, alsof hij zegt "I told you so". Kent hij nota bene wel iets van die school? Weet hij hoe het er daar aan toeging voor deze ramp? Ik word daar serieus razend van. Dit heeft niks te maken met God of wat dan ook qua religie. Enkel met een gestoorde jongeman die om één of andere reden het nodig vond om een klas kinderen uit te moorden. Je gaat mij niet zeggen dat als men God toelaat dat er helemaal niks slecht meer gebeurt, dat is pure onzin. Zoveel oorlogen zijn begonnen vanuit religieuze overwegingen, is daar enkel goeds uit gekomen voor de gelovigen? Ik dacht het niet. Ik vind het zo ontzettend triest dat er nog zulke mensen zijn die zo'n uitspraken durven doen. Hiermee wil ik niet zeggen dat religie allemaal nonsens is, maar de manier hoe men religie beleeft en uitoefent, daar kan veel op gezegd worden. Zeg iets zinnig waar de getroffen families iets mee zijn, of zeg gewoon niets.

Laatst aangepast door H*nnelore.Bervoets : 15th December 2012 om 21:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.