actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2012, 10:25
J*ns Smolders J*ns Smolders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 29
500 nieuwe eiken voor vrouwen met borstkanker

In het Zoniënwoud zijn 500 nieuwe eiken geplant door Think Pink, de organisatie die zich inzet voor vrouwen met borstkanker. Met de nieuwe bomen wil Think Pink patiënten steunen die vechten tegen de ziekte en ook de mensen herdenken die eraan overleden zijn. Elk jaar krijgen 10.000 vrouwen in ons land te horen dat ze borstkanker hebben

Bron: De Standaard 10 december 2012
http://www.standaard.be/artikel/det...121209_00396832

Eigen mening: Ik weet dat dit op het eerste zicht lijkt op boecht.
Maar kanker en vooral borstkanker is 1 van de meest hedendaagse ziektes die er is.
En dus vind ik het heel goed dat hier zulke acties worden tegen gedaan.
Terwijl de wetenschap druk bezig is met een definitief geneesmiddel te zoeken dat altijd werkt, kunnen wij de patiënten maar best een hart onder de riem steken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2012, 11:02
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
EIGEN MENING:
Dit lijkt eigenlijk echt helemaal niet op boecht en ik hoop dat ook niemand anders daar zo over denkt. Ik denk dat iedereen de dag van vandaag wel bekend is met "Think Pink" en van mening is dat dit echt wel een nuttige organisatie is. In 2008 kregen bijna 60.000 mensen in België de diagnose kanker, dat zijn gemiddeld meer dan 160 mensen per dag. Ongeveer 1/3 mannen en 1/4 vrouwen lopen het risico om kanker te krijgen voor hun 75e verjaardag. De kanker die het vaakst voorkomt bij vrouwen, is borstkanker. Ook is het zo dat, hoe sneller deze kanker opgespoord wordt, des te groter de kans op geneziging is. Vandaar dat "Think Pink" zich inspant om mensen meer bewust te maken van borstkanker.

Ze hebben vier doelen:
- Mensen informeren over borstkanker.
- Bewustmaken van vrouwen om zich tijdig te laten controleren.
- Doneren voor onderzoek naar borstkanker.
- Helpen bij zorg en nazorg van borstkankerpatiënten.

Kanker heeft altijd bestaan, maar toch zijn er tegenwoordig steeds meer gevallen van kanker. Er zijn heel veel verschillende soorten en als ze niet behandeld worden, ga je er meestal aan dood. Daarom is het zo belangrijk om mensen van correcte informatie te voorzien, zodat ze zich bewust worden waar ze mee te maken (kunnen) krijgen. Ikzelf heb mijn grootvader verloren, omdat hij dacht dat er toch niets met hem aan de hand was en hij weigerde naar de dokter te gaan. Uiteindelijk is hij aan prostaatkanker gestorven. Langs de andere kant ken ik 2 mensen borstkanker hebben gehad, maar dit overleefd hebben, doordat ze zich jaarlijks lieten nakijken en de kanker dus tijdig opgespoord werd. Mensen bewust maken van het gevaar dat loert is essentieel. Dit geldt volgens mij niet enkel voor borstkanker, maar ook voor andere soorten kankers.

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 10th December 2012 om 11:07.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th December 2012, 18:15
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Ben ik voor het promoten van Think Pink? JA
Ben ik voorstander van het uitbreiden van bossen? JA
Ben ik overtuigd van de combinatie? Niet echt

Het lijkt mij dat er betere en duidelijkere manieren zijn om een organisatie als Think Pink in de kijker te zetten. Zoals Joëlle zegt is sensibilisering enorm belangrijk wat dan weer de positieve noot van deze actie is.
Wat ik mij hierbij afvraag, is wat nu juist de link is tussen het planten van 500 nieuwe eiken en Think Pink.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.