actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th August 2014, 17:15
JolienBalemans JolienBalemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 29
554 verloren gelopen kinderen aan kust in juli

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140804_01203646

Artikel:
Tijdens de maand juli hebben strandredders aan de kust 554 verloren gelopen kinderen veilig terugbezorgd aan hun ouders of begeleiders. Dat meldt de Intercommunale Kustreddingsdienst van West-Vlaanderen (IKWV). In juli 2013 liepen er nog 788 kinderen verloren.

Ondanks het vaak goede weer is het aantal verloren gelopen kinderen dus fors gedaald. Volgens de IKWV kan dat relatief lage aantal verklaard worden door het succes van de uniforme polsbandjes. Sinds deze zomer sieren de populaire kinderfiguren Maya de Bij en Wickie de Viking die polsbandjes. Er werden deze zomer al meer dan 400.000 stuks, op een totaal van 750.000 voorziene polsbandjes, verdeeld. Tegenwoordig zijn de polsbandjes niet enkel te verkrijgen aan reddersposten en EHBO-posten. Ook bij alle dagbladhandelaars aan de kust en in de tramwinkels van De Lijn zijn de polsbandjes gratis beschikbaar.

Bredene was in juli de kustgemeente met het laagste aantal verloren gelopen kinderen. Slechts zes kinderen waren er hun ouders uit het oog verloren. In bijvoorbeeld Oostende (131) en Blankenberge (103) hadden de strandredders veel vaker te maken met verdwaalde kinderen. De IKVW meent dat de verklaring hiervoor grotendeels bij het hogere aantal dagjestoeristen ligt.

Mijn mening:
Het is zeer positief om te horen dat de verdwijnpalen aan de kust eindelijk goed beginnen te werken. Het is voor de ouders zeker geen pretje als ze merken dat ze hun kinderen niet terugvinden, moest ik zelf in deze situatie verzeild geraken, zou ik niet weten hoe te reageren of wat te doen.

Wat volgens mij ook werkt, zijn de bekende figuren zoals Maya de Bij of Wickie de Viking. De kinderen van deze generatie zijn opgegroeid met deze figuren en herkennen ze dan ook zeer goed.

Mijn moeder vertelde me dat ik vroeger nooit zo'n bandje wou aandoen omdat ik deze niet mooi vond. Moest ik nu als kind naar de zee gaan, zou ik het zeker en vast niet erg vinden om een polsbandje van Maya de Bij te dragen. Ik zou deze zelfs bijhouden en met trots aan iedereen laten zien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.