actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2012, 11:27
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Marokko akkoord met overbrenging 17 gevangenen

Marokko akkoord met overbrenging 17 gevangenen
vrijdag 12 oktober 2012, 04u46
Bron: Belga/HLN
Auteur: dgs

Marokko stemt in met de overbrenging van 17 veroordeelden van Marokkaanse nationaliteit, die nu in Belgische gevangenissen zitten. Ze worden verplicht hun straf in hun thuisland uit te zitten. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.

Ze werden veroordeeld tot alles samen 93,5 jaar cel. Het gaat om zware feiten als de illegale invoer en verkoop van drugs, de fabricatie van drugs, afpersing, bendevorming, diefstal (al dan niet met geweld), verboden wapendracht en illegaal verblijf in ons land. Ze zullen over enkele weken met een militair vliegtuig worden overgevlogen naar Marokko.

Het transport komt er na een overeenkomst die minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) afsloot met de Marokkaanse overheid. Dat leidde eerder al tot de overbrenging van vijf zware misdadigers naar hun land.

BRON: http://www.standaard.be/artikel/det...121012_00331416

EIGEN MENING: Ik vind dit goed nieuws. Mensen die zware misdaden begaan in het buitenland, horen terug naar hun eigen land te worden gestuurd. Dat geldt in mijn ogen niet alleen voor criminelen uit ons land, maar ook voor Belgische criminelen die ergens anders misdaden begaan. Natuurlijk zijn gevangenissen in sommige landen aangenamer om in te vertoeven dan deze in eigen land, maar dat maakt in mijn ogen niet veel uit.
Wel kan je je bij deze stunt van Annemie Turtelboom de vraag stellen of het niet gewoon deel is van haar verkiezingscampagne. Is het niet gewoon een poging is om meer stemmen te winnen, met de verkiezingen aanstaande zondag? Het lijkt me een feit dat de meeste Belgen het niet zo hebben op misdadigers. Tevens zou het me niet verbazen dat een deel van de Belgen dit initiatief goed vindt, omdat ze het niet zo hebben op buitenlanders, laat staan wanneer deze dan ook nog eens misdaden begaan. De populariteit van Turtelboom zal zeker wat stijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.