actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2014, 00:32
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Weelde
Posts: 79
Half miljoen euro voor bijkomende volkstuintjes

Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw Joke Schauvliege trekt een budget van 500.000 euro uit voor 40 volkstuinprojecten. Met dat budget worden in totaal 500 volkstuintjes gerealiseerd, goed voor een uitbreiding van het volkstuinareaal met meer dan 20 hectare.

Oorspronkelijk was een budget van 300.000 euro voorzien, maar daarmee konden niet alle projectvoorstellen gerealiseerd worden. Daarom werd 200.000 euro extra voorzien.

‘De onderliggende doelstelling bij volkstuinen is de verhoging van de sociale cohesie, de realisatie van een ontmoetingsplaats tussen verschillende generaties en culturen en het creëren van een goede groepsdynamiek’, zegt Schauvliege. ‘Met dit initiatief voor nieuwe volkstuinen wil ik mensen ook meer voeling laten krijgen met gezonde voeding, met smaken, met de eigen productie van voedsel met nutritionele waarde, met actief leven in de buitenlucht, met alternatieve vormen van lichaamsbeweging (tuinieren) en met een actieve levensstijl.’

Bron: De Standaard, 9/12/2014

Mening:
Op zich is dit een zeer mooi initiatief. De redenen die ze aangeeft waarom ze hiervoor extra budget wil vrijmaken, vind ik ook goed. Maar het gaat om het feit dat ze willen besparen, en hiervoor gaan ze dan extra geld uitleggen. Dat vind ik er wel een beetje overgaan. De gezinnen moeten gaan besparen, en weet ik veel wat nog allemaal. Ik denk dat ze zich beter eerst daar maar eens mee bezig moeten houden, vooraleer ze hiervoor meer geld gaan bieden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.