actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 08:44
WIELAND.ST*NKENS WIELAND.ST*NKENS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 20
14-jarige Cédric was week sous-chef in wereldberoemd restaurant 'Noma'

Hij is nog maar veertien, maar Cédric Borgonjon heeft nu al een cv dat deuren zal doen opengeaan. In de herfstvakantie draaide hij op uitnodiging van sterrenchef Rene Redzepi een hele week mee in 'Noma', het beste restaurant van de wereld. "Het was hard werken, maar wel de mooiste week van mijn leven."


In Spermalie, de Brugse hotelschool waar Cédric nu in het derde jaar van de koksopleiding zit, weten zijn klasgenoten tot vandaag niet waar hij in de herfstvakantie heeft uitgehangen. "Ik ben niet zo'n stoefer", zegt de jongeman uit Maldegem bescheiden.

Redenen genoeg om een beetje op te scheppen, nochtans. Zeven dagen lang kende 'Noma' in Kopenhagen geen geheimen voor de jongen die er al sinds het begin van de lagere school van droomt om kok te worden. "Ik mocht alles doen: ik was bij de vergaderingen, ik stond aan de afwas, ik hielp bij de voorbereiding, ik mocht dresseren én ik mocht de klanten bedienen." Niet van de minste: zelfs de Deense minister van Onderwijs was er vorige week. "Maar het allermooiste was de laatste 'service': toen mocht ik mijn mama en papa lekkere dingen zoals krokantjes van kool, zee-egel en rauwe inktvis met broccolistengels brengen."

Mening: Ik vind het leuk dat deze jongen ervaring heeft mogen opdoen in het beste restaurant van de wereld. Dit zal hem zeker geďnspireerd hebben en gemotiveerd hebben. Ik hoop dat hij zeker verder gaat met het koken. De jongen zal wel een groot talent hebben. Het is mooi dat een restaurant dit kan erkennen en daar ook respect voor kan hebben.

Bron: Het Laatste Nieuws, 06/11/2014 , http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...rant-Noma.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.