actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2011, 15:53
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Question Zonnebanken verboden voor minderjarigen in Californië

In de Amerikaanse staat Californië mogen minderjarigen voortaan niet meer onder de zonnebank. Dat staat in een nieuwe wet die gisteren ondertekend werd door gouverneur Jerry Brown. Het is de eerste staat in de VS die minderjarigen verbiedt om van de bruiningsmethode gebruik te maken, aldus de Nederlandse Volkskrant.
Voordien was al een verbod van kracht voor jongeren tot en met veertien jaar. Jongeren tussen de veertien en achttien hadden toestemming nodig van hun ouders om onder de zonnebank te mogen. Deze regels zijn nu afgeschaft, gezien het zonnen vanaf 1 januari 2012 verboden is voor alle minderjarigen.

De bedoeling van de wet is om de gezondheid en het welzijn van de Californische bevolking te verbeteren, vertelde een woordvoerder van gouverneur Brown.

Ook senator Ted Lieu is opgetogen. "Ik prijs de moed van Brown bij het nemen van deze beslissing om de meest kwetsbare inwoners van onze staat te beschermen. In verschillende onderzoeken is immers al aangetoond dat de uv-straling van een zonnebank heel gevaarlijk en dodelijk kan zijn." Lieu wees verder nog op huidkanker als een opkomende epidemie en de belangrijkste oorzaak van kankersterfste bij vrouwen tussen 25 en 29 jaar. (adha)
10/10/11 12u45
(bron: http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...alifornie.dhtml)
Ik heb dit artikel gepost omdat ik het een zeer goede maatregel vind van Californië. Een zonnebank kan zeer negatieve gevolgen veroorzaken als je je huid rood laat verbranden dan kan dit huidkanker veroorzaken. In theorie is een zonnebank niet schadelijker dan de zon zelf, maar tussen de leeftijd van veertien tot achttien jaar vinden veel meisjes een bruine huid mooi en aantrekkelijk. Hierdoor gaan ze misschien te veel gebruik maken van de zonnebank waardoor ze veel te veel worden blootgesteld aan de UV-stralen en dit is schadelijk voor het lichaam. Door de zonnebank maak je wel extra vitamine D aan, maar een leeftijdsgrens op de zonnebank zou zeker en vast niet slecht zijn in mijn ogen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2011, 21:57
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
Bij het lezen van dit artikel heb ik gemengde gevoelens. Het is algemeen geweten dat bij frequent gebruik van een zonnebank de kans op huidkanker stijgt. Het is zelfs zo dat vrouwen die maandelijks gebruik maken van een zonnebank tot 55 procent meer kans hebben op huidkanker dan mensen die hier (bijna) nooit gebruik van maken. ( http://www.gezondheid.be/index.cfm?...art&art_id=1807) Het lijkt me ook zeer moeilijk om overtuigend genoeg te zijn zodat het bij de jeugd doordringt dat een zonnebank ook nadelen met zich meebrengt. Gelukkig zijn er nog enkele voordelen aan verbonden. Wat mij brengt naar de keerzijde van dit verbod. In de zomer is er een grote productie van vitamine D, dit komt door zonlicht. In de winter is een zonnebank dus een mooie aanvulling. Ook als voorbereiding op de eerste zonnestralen is het zeker nuttig want zonnen heeft dezelfde consequenties als een zonnebank. Bovendien blijkt dat zonnen onder de zonnebank een verhoogde bloeddruk naar beneden kan halen. (http://zonnebankinfo.be/voordelen-z...-de-gezondheid/)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.