actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2013, 23:22
Kristof.S*erckx Kristof.S*erckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: Retie
Posts: 20
NMBS-baas wil flexibeler treintarieven

NMBS-top*man Jo Cornu wil meer com*mer*ciële vrij*heid in de be*pa*ling van de trein*ta*rie*ven. Goed*ko*per bui*ten de spits*uren bij*voor*beeld of duur*der bin*nen de spits*uren. Of een wee*ka*bon*ne*ment voor bui*ten*land*se toeristen, staat vrijdag op de website van De Tijd. NMBS-woordvoerder Bart Crols bevestigt.
Vol*gend jaar gaat de NMBS op*nieuw met de over*heid rond de tafel zit*ten over het be*heers*con*tract. Daar*in komt onder meer de ta*ri*fe*ring van de tic*kets aan bod. Op de B-Mo*bi*li*ty Day, een event rond mo*bi*li*teit dat elk jaar door de spoor*we*gen wordt ge*or*ga*ni*seerd, ver*klaar*de kers*vers NMBS-top*man Jo Cornu dat hij in het vol*gen*de be*heers*con*tract meer com*mer*ciële vrij*heid wil in de be*pa*ling van de trein*ta*rie*ven. Lees: hij wil dat de NMBS zelf zijn ta*rie*ven kan be*pa*len en aan*pas*sen. Van*daag kost een trein*rit in ons land min*der dan in de mees*te an*de*re Eu*ro*pe*se lan*den.

Vol*gens hem moet het mo*ge*lijk zijn om een toe*rist die in Brus*sel met het vlieg*tuig aan*komt een aange*past wee*ka*bon*ne*ment aan te bie*den waar*mee hij een week in België kan rond*toe*ren. Ook een vrije aanpas*sing van het eer*steklas*se-tic*ket of een lager ta*rief bui*ten de spits*uren of een hoger ta*rief bin*nen de spits, moet vol*gens Cornu be*spreek*baar zijn.

Een com*mer*ciële ta*ri*fe*ring heeft vol*gens de nieuwe topman ook voor*de*len voor de over*heid omdat de NMBS hierdoor zijn in*kom*sten beter kan stu*ren. Cornu wil com*mer*ciëler gaan wer*ken omdat hij zich wil wapenen tegen de ko*men*de li*be*ra*li*se*ring in 2019.

bron: De Standaard

mening: Werken met weekabonnementen en een aanpassing van de tarieven lijken me een goed idee, al zou ik dit niet enkel voor buitenlanders maken. Treintickets duurder maken tijdens de spits vind ik echter minder slim. Ten eerste, de spits is de periode dat de banen het drukst zijn, het lijkt me logisch dat als we dit willen veranderen we de trein juist goedkoper en zo ook aantrekkelijker moeten maken. Ten tweede, tijdens de spits zitten de treinen vol, van comfort is geen sprake meer, het is dan ook naar de klant toe niet eerlijk dat ze meer vragen voor minder.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.