actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2017, 22:59
Dries.J*cob Dries.J*cob is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Schoten
Posts: 20
Samen strijkt de plooien glad

In Antwerpen hebben de Samen-kopstukken Wouter Van Besien (Groen) en Tom Meeuws (SP.A) de plooien gladgestreken, na de heisa rond contacten tussen Meeuws en medewerkers van vastgoedontwikkelaar Land Invest, onder wie Erik Van der Paal. Dat meldt Samen dinsdagavond.

Van Besien had maandag nog gezegd dat hij van Meeuws volledige transparantie zou vragen, omdat integriteit door Samen als cruciaal wordt gezien.

WhatsApp

Antwerps SP.A-voorzitter Meeuws kwam in opspraak toen bleek dat hij als consulent ook contacten onderhield met projectontwikkelaar Land Invest Group. In uitgelekte WhatsApp-berichten stelde hij zelfs dat de ontwikkeling van de Slachthuissite een goed project is. Dit kwam zwaar aan bij Groen, die zich verzet tegen dit project. Meeuws staat op plek drie van de bondgenootschapslijst Samen.

Samen-lijsttrekker Wouter Van Besien verklaarde dat er geen enkele twijfel mag bestaan rond integriteit van de kandidaten op deze lijst. Hij moest dinsdag de achterban wel zwaar masseren om verder te gaan met Meeuws en SP.A.

De Antwerpse gemeenteraad bespreekt vanavond dit dossier en de aanwezigheid van een deel van het schepencollege op een verjaardagsfeestje van één van de topmannen van Land Invest in het sterrenrestaurant ’t Fornuis.

Bron: Geraadpleegd op de Standaard op 28/11/2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171128_03212803

Mening: Ik stel mezelf soms toch vragen bij de Belgische politiek en zijn integriteit hoor. Even schetsen. Dit artikel gaat over het schandaal dat een tijdje geleden in het nieuws kwam. Bart de Wever en een aantal schepenen van Antwerpen waren gezien op een verjaardagsfeest van een projectontwikkelaar. Dit zorgde voor heel wat beschuldigingen aan de kant van De Wever en co. SP.a voorzitter Meeuws was een van de mensen die zijn ongenoegen over dit feit overal liet horen. Want "integriteit is belangrijk voor mij en mijn partij" "dit is belangenvermenging" etc.. Enkele weken later kwam echter uit dat mijnheer Meeuws zelf in direct contact stond met de baas van dit bedrijf. In mijn ogen is dit pure hypocrisie en ben je dan niet bezig met politiek, maar met het zwartmaken van de tegenpartij gewoonweg omdat je de oppositie bent.
Mijn tweede zorg is het feit dat de jonge lijst "SAMEN" (samengetrokken in Antwerpen en bestaand uit GROEN en SP.a) na nog geen maand al nood heeft aan ernstige gesprekken om de plooien glad te strijken. De verkiezingen zijn binnen een jaar en zowel NVA, het huidig schepencollege en SAMEN hebben alle drie al te kampen gehad met grote tegenslagen. Op wie moet de kiezer stemmen als geen van de opties volledig open kaart speelt, en hun imago schaadt met schandalen als deze?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.