actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2012, 17:29
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Stijgend aantal vaststellingen gsm-gebruik achter het stuur

Stijgend aantal vaststellingen gsm-gebruik achter het stuur

In de periode 2008-2010 is het aantal politievaststellingen van gsm-gebruik achter het stuur toegenomen van 115.894 tot 124.386.

Dat antwoordde minister van binnenlandse zaken Joëlle Milquet op een vraag van Jef Van den Bergh (CD&V). Milquet kondigde aan dat de politie de controles in de toekomst nog zal opdrijven.

In de meeste gevallen leidde de vaststelling van gsm-gebruik achter het stuur tot een onmiddellijke inning.

Bron: De Standaard

-----------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Ik vind deze cijfers wel erg hoog liggen. Gsm-gebruik achter het stuur is nu eenmaal zeer gevaarlijk, net zoals het roken van een sigaret. Je hebt uiteindelijk iets in je hand en als je plots een stuurbeweging moet doen, is dit zeer moeilijk met één hand. Er zijn ook mensen die sms'en achter het stuur, wat nog meer risico's teweeg brengt, omdat je immers af en toe op je schermpje moet kijken en de kans groot is dat je iemand die oversteekt, niet gezien hebt.
Is het verplichten van bluetooth of meer controle misschien een oplossing?

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 18th May 2012 om 17:37.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2012, 14:24
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Dit vind ik persoonlijk ook wel zeer hoge cijfers! Gsm-gebruik achter het stuur is enorm onverantwoord en ik begrijp dan ook niet dat zoveel mensen dit doen. Met de auto rijden is sowieso al enorm gevaarlijk en ik vind het schandalig dat vele mensen het nog gevaarlijker maken. Dit maakt het niet alleen voor henzelf gevaarlijk maar ook voor andere weggebruikers.
Je reactiesnelheid is zoveel trager wanneer je met iets anders bezig bent tijdens het rijden. Je bent niet langer voorbereid op onverwachte situaties waardoor je hier slecht op kan reageren.
Ik vind die onmiddellijke inning na gsm-gebruik dan ook een goede maatregel.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2012, 22:16
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
"Je moet in staat zijn om alle mogelijke rijbewegingen uit te voeren"
Dus je mag roken, een appel eten, ... maar je moet wel alle mogelijke rijbewegingen kunnen uitvoeren. Volgens mij betekent dit in de praktijk dat je eigenlijk enkel mag roken,eten,snuiten,... als je stil staat. Uiteraard is bellen of sms'en achter het stuur nog veel gevaarlijker maar ik denk dat ook de mensen die hun gsm niet aanraken tijdens het rijden, eens mogen nadenken over hun gedrag als bestuurder.
Daarnaast vraag ik me ook af hoe deze stijging te verklaren is. In het artikel staat er "dat de politie de controles in de toekomst nog zal opdrijven.". Nog opdrijven, dus er zijn nu al meer controles dan vroeger? Dan is het volgens mij goed mogelijk dat de stijging voor een deel te verklaren is door de extra controle en niet zozeer doordat de mensen echt meer gebruik maken van hun gsm achter het stuur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.