actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2012, 09:11
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Geen alcohol meer in nachtwinkels in studentenbuurt?

Het Antwerpse stadsbestuur denkt er over na om nachtwinkels op bepaalde uren van de nacht te verbieden om alcoholische dranken te verkopen. Die maatregel zou vooral gericht zijn op nachtwinkels in studentenbuurten. Dat meldt regionale zender ATV.

Om de overlast in studentenbuurten te beteugelen heeft de stad een nieuw veiligheidsprotocol uitgewerkt. Een van de elementen die het bestuur gaat onderzoeken is of het mogelijk is om nachtwinkels op bepaalde uren te verbieden om alcohol te verkopen.

Een gelijkaardige ingreep werd eerder al genomen in studentenstad Leuven, maar de stad wil eerst nagaan of zo'n verbod juridisch mogelijk is. De reacties van studenten op het plan zijn verdeeld. Tegenstanders noemen het 'naïef' of 'betuttelend'.

Middenstandsschepen Robert Voorhamme wil voorlopig geen commentaar kwijt.

Bron: GVA, 17-05-2012

Mening:
Als men dit gaat invoeren in de stad dan is het probleem nog niet opgelost. Studenten geraken wel overal aan drank. Ze kunnen het overdag kopen in grootwarenhuizen en houden het tot 's avonds of 's nachts bij. Of ze kunnen het kopen in nachtwinkels voor het uur wanneer ze geen acohol mogen verkopen. Voor de eigenaars van de nachtwinkels is dit dan broodroof. De winst die ze maken, komt grotendeels juist door alle studenten die daar alcohol komen kopen. Binnenkort gaan ze alles verbieden voor de studenten. Ik vind dit helemaal geen goede oplossing omdat het toch niets uithaalt! Dit hebben ze wel ingevoerd in de stad Leuven, maar is er daar een verschil? Ik heb er mijn twijfels bij.

Laatst aangepast door Britt.VanLooveren : 17th May 2012 om 09:22.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2012, 14:41
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Dit vind ik persoonlijk ook een belachelijke maatregel die naar mijn mening niets gaat uithalen.
Wanneer de mensen weten dat ze op die bepaalde uren geen drank meer kunnen verkrijgen, zullen ze deze wel op voorhand aankopen of na deze uren.
Ik vind dit echt absoluut geen goede maatregel en ben er van overtuigd dat dit de overlastproblematiek in de studentenbuurten echt niet gaat oplossen.
Ik vrees enkel dat de nachtwinkeluitbaters hieronder gaan lijden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th May 2012, 16:33
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Ook ik denk dat deze maatregel heel weinig zal uitmaken. Uit eigen ervaring als student heb ik gemerkt dat we toch altijd aan alcoholische dranken geraken als we dit willen. Moest deze regel erdoor geraken zou dit enkel willen zeggen dat we onze alcohol in plaats van s ‘avonds in de nachtwinkel, overdag in de supermarkt zullen moeten gaan kopen. Met dit in het achterhoofd zie ik er enkel maar nadelen in. Eerst en vooral voor de eigenaars van de nachtwinkels die, zoals Britt al vermeld had, voornamelijk verdienen op de verkoop van alcohol. Anderzijds zie ik hier ook een nadeel in voor de studenten. Zij zullen dan hun alcoholische dranken moeten gaan halen in de supermarkt waardoor deze dan volgens mij door andere klanten aanzien zullen worden als “slechte studenten”.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.