actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th September 2014, 11:02
Lien H*mels Lien H*mels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westmalle
Posts: 77
Tieners opgepakt na mishandeling van 15-jarig meisje

Tieners opgepakt na mishandeling van 15-jarig meisje

In Nederland circuleerde gisteren een filmpje op de sociale media waarin twee jongens van 14 en 14 jaar in het Noord-Hollandse IJmuiden een 15-jarig meisje zwaar mishandelden op straat. Vandaag zijn de daders opgepakt.

Er circuleerde meerdere beelden op Facebook en Youtube van de mishandeling van het meisje uit Beverwijk. Verschillende omstaanders filmden hoe een jongen het meisje pal met zijn vuisten in haar gezicht slaat. Als ze op de grond ligt, krijgt ze nog een schop van de andere jongen. Opmerkelijk is dat de filmende omstaanders niet ingrepen.

Ook de taal die de jongeren uitkraamde was niet van de poes. ‘Kankerhoer! Maak mij niet kwaad. Deze keer klappen. De volgende keer neuk ik je‘, roept één van de jongeren.

Het filmpje is te vinden bij het orginele artikel.

bron: Het Nieuwsblad,Tieners opgepakt na mishandeling van 15-jarig meisje, 19 september 2014 , http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Mening: Ik vind dit een belangrijk artikel omdat het duidelijk laat zien hoe onze maatschappij in elkaar zit. Wij, ik althans, ben opgegroeid in een veilige omgeving, ik heb en goede vriendengroep, ik kom amper in confrontatie met een situatie als die in het filmpje. Anderzijds is er ook een grote groep die niet in zo'n situatie is opgegroeid en die dagelijks in confrontatie komt met zo'n situaties. Het is belangrijk om te beseffen dat dit elke dag gebeurt in zo'n milieu.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th September 2014, 11:57
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Tieners opgepakt na mishandeling van 15-jarig meisje

Dit soort situaties kunnen in elk 'soort milieu' voorkomen. We weten er niet altijd van, niet elk voorval komt in de krant of dergelijke.
Toen ik het filmpje zag, was ik echt geschokt dat niemand van de omstaanders heeft gereageerd. Het is niet normaal dat er op straat iemand wordt geslagen en geschopt. Ik weet niet of ik zelf zou durven tussenkomen, maar ik zou zeker niet gewoon blijven kijken. De politie bellen is snel gebeurd.
Ik weet niet of de jongens en het meisje elkaar kennen. Als ze elkaar wel kennen, is er duidelijk een groot probleem. Ik vraag me dan af of dit niet vermeden had kunnen worden.
Als ze elkaar niet kennen, is dit een tragisch voorbeeld van zinloos geweld. Ik vind dat hier streng op gereageerd moet worden. Om zulke gevallen in de toekomst te vermijden, moeten zowel de ouders van de jongens als de politie aangeven dat dit niet kan. Het is namelijk geen leven als je altijd over je schouder moet kijken, uit angst dat je aangevallen kan worden.
In het artikel staat dat het gaat over een meisje van 15 jaar en twee jongens van 14 jaar. Ik denk dat ik kan zeggen dat jongeren op die leeftijd volwassen genoeg zijn om ruzies of discussies op een andere manier op te lossen. Zoals we allemaal weten: Geweld lost niets op.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.