actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2013, 14:44
V*ronique.Jonghbloet V*ronique.Jonghbloet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 67
Pentagon roept medewerkers terug aan het werk ondanks ‘shutdown’

Pentagon roept medewerkers terug aan het werk ondanks ‘shutdown’

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft ‘de meeste’ van zijn ongeveer 400.000 met vakantie gestuurde medewerkers terug aan het werk geroepen. Dat deelde Defensieminister Chuck Hagel zaterdag in Washington mee.
Het overheidspersoneel werd gedwongen onbetaald vakantie te nemen, omdat de Verenigde Staten per 1 oktober niet meer over een overeengekomen begroting beschikken en grote delen van de regering zijn lamgelegd. De Amerikaanse president Barack Obama had kort voor de zogenaamde ‘Government Shutdown’ een passende wet voor de financiering van het leger ondertekend.

Vanaf maandag gaat een groot deel van de getroffenen terug aan de slag. Het gaat om burgerlijke functionarissen die voor de Amerikaanse regering werken. Nog dit weekeinde zullen de medewerkers gecontacteerd worden door hun superieuren, zei Hagel.

‘Ik verwacht dat we het aantal met verlof gestuurde civiele personeelsleden kunnen verminderen, maar ook dat we ze niet allemaal kunnen terughalen’, meent Hagel. De wet met de naam ‘Pay Our Military’ (Betaal Onze Militairen) stelt wel het nodige geld voor de lonen van de medewerkers ter beschikking, maar niet voor uitrusting en materiaal.

Zou dat geld opraken wegens het aanhoudende begrotingsgeschil, dan wordt Hagel opnieuw gedwongen de medewerkers naar huis te sturen.

Bron: www.standaard.be, 05/10/2013

Mening: Eerst en vooral zou ik mijn mening willen geven over heel het gebeuren van de 'shutdown'. Het is raar dat men niet voor alle overheidsinstellingen reserves achter de hand heeft voor als er zoiets gebeurt of toch tenminste een plan B zodat overal toch nog een minimumbezetting blijft. Het zou uiteindelijk niet mogen dat doordat men niet tot een overeenstemming kan komen een land, zeker zo'n groot als de VS, lam komt te liggen. Wat betreft het Pentagon dat terug aan het werk gaat, des te beter natuurlijk maar aangezien uitrusting en materiaal niet inbegrepen zijn in het geld dat ter beschikking staat, lijkt dit mij ook maar een erg beperkte oplossing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.