actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2018, 08:59
Nele.L*auryssens Nele.L*auryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 45
Inval bij kippenbedrijf voor voedselfraude

Inval bij kippenbedrijf voor voedselfraude

Bij Smits Pluimveeprodukten in Heist-op-den-Berg is afgelopen weekend een grootschalige inval gebeurd. Er werd gezocht naar bewijzen voor voedselfraude. De zaakvoerders zijn aangehouden, meldt Gazet Van Antwerpen.

Speurders van de federale gerechtelijke politie en van het Federaal Voedselagentschap (FAVV) vielen afgelopen weekend binnen bij Smits Pluimveeprodukten in Heist-op-den-Berg. De twee zaakvoerders - een koppel - zijn aangehouden

De speurders hebben aanwijzingen dat er geknoeid is met de labels van de houdbaarheids*data op het vlees. Naast die problemen met de traceerbaarheid van het vlees waren er ook vragen over de hygiëne en zou onderzocht worden of gewone kippen als biologische kippen verpakt en verkocht werden.

Bron: De Standaard. (14 mei 2018). Inval bij kippenbedrijf voor voedselfraude. Geraadpleegd op 14 mei 2018 via http://www.standaard.be/cnt/dmf20180514_03511583

Mening: Dit is weeral het zoveelste geval van voedselfraude. Als ze weten dat dit een probleem is, waarom doen ze dan niet vaker controles? Vlees is al zo'n delicaat product dat snel vervalt. Ik ben niet de persoon dat vlees snel vertrouwt en dit zorgt ervoor dat mijn wantrouwen in vlees alleen maar stijgt. Dat er geknoeid is met het biolabel vind ik ook niet kunnen. Ik maak me heel veel zorgen over het welbevinden van de dieren. "Biokippen" krijgen relatief meer ruimte en beter voedsel dan de andere kippen en daarom vind ik dat die biolabels toch ook wel vaker gecontroleerd mogen worden. Idealiter, naar mijn mening, krijgen alle kippen de eisen van biokippen in een pluimveebedrijf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.