actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th March 2018, 08:32
Nele.L*auryssens Nele.L*auryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 45
Straat in Deurne opgeschrikt door twee explosies

Straat in Deurne opgeschrikt door twee explosies

De Van Heystvelstraat in Deurne, een zijstraat van de Lakborslei is afgelopen nacht opgeschrikt door twee luide knallen. De explosies werden vermoedelijk veroorzaakt door een soort spijkerbommen die heel wat materiële schade veroorzaakten.

Het was ’s nacht rond 2u45 toen de buurt wakker schoot door twee luide explosies. Toen de brandweer en hulpdiensten ter plaatse kwamen werd vastgesteld dat in heel wat huisgevels inslagen zaten van kleine metalen deeltjes. Enkele ruiten waren beschadigd en een vijftiental wagens liepen schade op. Er waren wagens met platte banden, kapotte ruiten en met heel wat projectielinslagen.

Het eerste deel van de straat werd in eerste instantie volledig ontruimd. Bewoners van een aantal huizen moesten zeker meer dan een uur hun huis verlaten, voor ze weer binnen mogen.

Het labo kwam ook ter plekke. Er werd vastgesteld dat er aan een huis en op het midden van de straat een soort van bom werd geplaatst.

Wie achter deze aanvallen zit wordt nog onderzocht. Alles pistes blijven open, er loopt momenteel een onderzoek. Er wordt ook rekening gehouden met een afrekening in het drugsmilieu.

Bron: JoRo, (16 maart 2018). Straat in Deurne opgeschrikt door twee explosies. De Standaard. Geraadpleegd op 16/3/2018 via http://www.standaard.be/cnt/dmf20180316_03412289

Mening: Ik werd vanmorgen wakker en het eerste wat ik te lezen kreeg was dit. Het eerste wat ik dacht: triestig. Het tweede wat ik dacht: weeral een terroristische aanslag. Of het echt de bedoeling is geweest om er een aanslag van te maken zoals die van in Brussel twee jaar geleden, denk ik niet, maar dit is weeral gedaan om de bewoners van deze omgeving nog wat angstiger te maken. Laten we al blij zijn dat het enkel materiële schade is en dat er geen mensen gewond of gestorven zijn. Maar dan nog, zo'n spijkerbommen zijn niet te onderschatten. Ik wil niet weten wat het gaat kosten om al deze schade aan de auto's en de huizen te repareren. Daarom hoop ik dat ze de daders snel vinden en dat ze verantwoordelijk worden gesteld voor de schade die ze hebben aangericht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.