actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2015, 15:19
Arne.V*nacker Arne.V*nacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Bouwel
Posts: 72
Job kwijt na 1 like op Facebook

Een man is per sms ontslagen nadat hij een foto had geliket op Facebook. De reden waarom is hallucinant.
Lees ook
"Wij schrokken toen Mark er zo kwam uit te zien"
Hoe één tweet het leven van deze vrouw ruïneerde
Vier en half jaar geleden begon Troy Garrod te werken bij boekhandelketen Bertram Books. Op 20 oktober zag de Brit de foto die uiteindelijk zijn leven zou veranderen.

Garrod uit Norwich was thuis toen hij merkte dat een collega een kiekje van een pullover had geplaatst op de sociaalnetwerksite. De trui hing losjes over een bureaustoel en op de achterkant stonden vijf wolven afgebeeld. Samen met zeventig anderen besloot de 27-jarige man op het beroemde duimpje te klikken. Hij stond er verder niet bij stil.

Het beeld was opgeladen door een vrouwelijke collega die erbij schreef: "OMG ik ben aan het huilen ... ik ben er zeker van dat er een fanpagina moet bestaan die een fleece met wolven apprecieert hahaha." De foto werd genomen in een opslagplaats van de boekhandelketen.


De trui waarvan sprake leek op dit exemplaar © Facebook.
Dagen later ontving Troy een tekstbericht van zijn werkgever met de melding dat hij zijn baan kwijt was. "Ik wist niet wat die foto betekende maar iedereen die daar werkte, likete hem, dus deed ik mee", verklaarde de Brit.

"Vol ongeloof las ik de sms. Het is gewoon erg onfair dat 1 like me zo in de problemen heeft gebracht", zei Troy. De man kreeg als reden voor zijn ontslag te horen dat hij de eigenaar van de pullover had "gepest" door de "ongepaste foto" te liken. Garrod beweerde dat hij de collega met de wolventrui niet eens kende. Het bedrijf kon hem zonder enige waarschuwing vooraf aan de deur zetten omdat hij sinds enkele maanden op interimbasis werkte. De vrouw die de foto op Facebook plaatste, zou geschorst zijn volgens The Mirror.

De man wil na zijn negatieve ervaring anderen waarschuwen. "Wees terughoudend bij het bevrienden van collega's", aldus Garrod. "Hou werk en privé strikt gescheiden op sociaalnetwerksites."

Bron
HLN.be woensdag 4 november 2015
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-Facebook.dhtml

Persoonlijke mening
Ik moet toegeven dat het om een sensationeel artikel gaat. Ondanks dat het een sensationeel artikel is, het verdient volgens mij toch een plaatsje op Actualiteit.org. Er wordt op het einde van het artikel duidelijk een kanttekening gemaakt, een waarschuwing.
Het artikel laat zien dat de "like" knop toch niet zo onschuldig is .

Eerst en vooral vind ik dit een overdreven reactie van het bedrijf. Ga met je werknemer in dialoog en bespreek het gedrag/probleem.

Anderzijds moeten we allemaal ons surfgedrag eens onder de loep nemen. Ik denk dat ikzelf ook alert moet blijven wat ik wel of niet schrijf/post/like op sociale netwerksites.

Laatst aangepast door Arne.V*nacker : 4th November 2015 om 15:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.