actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 18:29
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 40
Jeugddetentie voor jongen (15) uit nekschopfilmpje

De Poolse scholier Kuba K. is vanmiddag veroordeeld tot drie maanden jeugddetentie waarvan twee maanden voorwaardelijk voor het mishandelen van zijn medescholiere Jewel in Rotterdam. Ook moet hij een werkstraf van 60 uur uitvoeren.

Volgens de rechter schopte hij het slachtoffer onderuit, waarbij zij met haar hoofd hard op de grond kwam. Ook trapte hij met volle kracht in haar bovenrug. "Daarmee aanvaardde verdachte het risico Jewel zwaar letsel toe te brengen."

Een klasgenoot filmde de mishandeling. Het schopfilmpje leidde tot grote verontwaardiging. Het meisje kreeg meerdere trappen en klappen. Ze zou al 1,5 jaar worden gepest.

De scholier zat tijdens de mishandeling nog in zijn proeftijd. Hij was een jaar eerder veroordeeld voor een straatroof.

Bron: Het Laatste Nieuws 09/12/2014 http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...opfilmpje.dhtml

Mening:
Ik vind het een zeer matige straf voor zo'n misdaad, het meisje wandelt gewoon naar huis en word zo toegetakeld door een jongeman. Ik vind ook dat ze in scholen sneller moeten optreden tegen pesten want daar begint het meestal. Ze word al 1.5 jaar lang gepest en de school treed niet op dat vind ik gewoon weg schandalig!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2014, 19:44
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Doe er iets aan!

Ik stel me dan de vraag: Waarom wordt diegene die filmde ook niet gestraft? Deze persoon deed tenslotte ook niets. Hij greep niet in, kwam niet ter hulp… Neen, hij pakte zijn gsm en filmde alles. Waarom? Om het meisje nog meer te pesten? Of was het echt puur bewijsmateriaal? Ik stel hier allemaal vragen bij.

En is deze jongen nu genoeg gestraft. Heeft hij zijn les echt geleerd? Ik hoop dat hij zijn werkstraf kan doen bij jongeren die gehandicapt zijn door een ongeval. Dat hij een ziet wat hij aangericht heeft. Ik vind het vreselijk dat jongeren zo ver kunnen gaan, dat zulk onrecht kunnen aandoen.

En het meisje? Gaat men nu eindelijk respect voor haar opbrengen? Of haar nog meer uitlachen? Er moet iets ondernomen worden tegen al dat gepest op scholen. Tegenwoordig hoor je meer en meer verhalen van leerlingen die in elkaar geslagen worden, van bruggen springen… alleen maar omdat ze gepest zijn, een probleem dat door elke school aangepakt kan worden.

Doe er iets aan! Dat is mijn boodschap!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.