actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th February 2008, 19:06
Dieter1BASO
Gast
 
Posts: n/a
Leerlingen mogen wiskunde zingen, rijmen en dansen

Wiskunde wordt nooit meer saai. Een Canadese professor daagt leerlingen uit om wiskundige problemen op een originele manier op te lossen. De leerlingen mogen daarbij zingen, rijmen, dansen of een act opvoeren, meldt Newsdaily.
"Creatief bezig zijn met wiskunde"
George Gadanidis van de unief van Western Ontario in Londen pakt uit met een speciale website waarop leraars filmpjes mogen posten. Hij wil voor het einde van het schooljaar originele filmpjes zien van leerlingen die op een originele manier met wiskunde bezig zijn. "Ik wil vooral aantonen dat wiskunde beoefenen ook een creatieve bezigheid is. Wiskunde moet ook bespreekbaar gemaakt worden. Je moet over wiskunderaadsels kunnen praten met familie en vrienden, net alsof je met hen een boek of een film bespreekt. De beste inzendingen op de website worden beloond met prijzen. (vsv)

Bron: HLN.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th February 2008, 12:14
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: emblem
Posts: 84
Ik vind dit echte nonsens! Wiskunde staat al zo lang synoniem voor saai, maar ik vind dat eigenlijk onterecht. Er zijn leerlingen die wiskunde saai vinden, net zoals dat er leerlingen zijn die Nederlands of biologie saai vinden. Maar toch staat wiskunde al jaren voor erg saai. Blijkbaar is het zelfs ‘cool’ om wiskunde saai te vinden. Daar kan ik mij soms wel aan storen. Ook dit artikel bevestigt deze trend opnieuw.

Ikzelf vond en vind wiskunde bijna nooit saai. Natuurlijk zijn er saaiere onderwerpen, maar dat is volgens mij voor alle vakken zo.

Uit het artikel blijkt duidelijk dat men er in Canada van overtuigd is dat wiskunde alleen creatief kan zijn als je het zingt of rijmt. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Je kan echt wel creatieve dingen doen met wiskunde zonder dat je ervoor moet zingen. Misschien helpt dit voor sommige leerlingen, maar het kan volgens mij ook een omgekeerd effect hebben. Het lijkt mij dat de wiskunde er als bijzaak wordt beschouwt en het gedicht of de zang als hoofdzaak. Het is meer een wedstrijd: ‘maak een creatief lied of gedicht met als onderwerp wiskunde.’ Leerlingen zullen er dus volgens mij nauwelijks wiskunde mee leren en bovendien zullen leerlingen die wel graag wiskunde doen de wiskundige uitdaging missen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.