actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th April 2015, 08:38
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
65 en zwanger van een vierling

DUITSE ONDERWIJZERES MOET NET NA HAAR PENSIOEN BEVALLEN
65 en zwanger van een vierling


De Duitse Annegret Raunigk is 65. Ze heeft dertien kinderen. De oudste is 43, de jongste negen. Ze is opnieuw zwanger, van een vierling nog wel. ‘Ik bemoei me toch ook niet met andermans zaken?’

Negen jaar geleden verscheen Raunigk al met haar dertien kinderen en vier kleinkinderen op tv. Ze was op haar 55ste net bevallen van een dochtertje.

Vijf maanden ver is ze intussen. Normaal zou de vierling in augustus geboren moeten worden, wellicht wordt het vroeger. Op de Duitse commerciële tv-omroep RTL verdedigde Annegret Raunigk vorige week haar beslissing met vuur. ‘Ik deed het voor Lelia, mijn dochtertje van negen’, vertelde ze. ‘Die wou er zo graag nog een broertje of zusje bij. Het is zo’n schat van een kind, ik wou haar wens in vervulling laten gaan.’

SNEL
Duitse vrouw van 65 zwanger van vierling na IVF-behandeling in Oekraďne
Onderwijzeres zal met pensioen zijn voor ze bevalt
Hoopt op media- en sponsordeals om opvoeding te financieren

Bron: De Standaard
---------------------------------------------------------------------------------------

Mijn mening

Men zegt dat kinderen je jong houden, maar deze vrouw lijkt dat wel heel letterlijk te nemen. Ze heeft al dertien kinderen en nu komen er nog eens 4 bij. Ik kan me alleen maar bedenken dat deze vrouw haar handen vol zal hebben de volgende jaren.

Wat haar leeftijd en haar keuzes betreft; het verwondert me wel dat ze op die leeftijd nog kinderen kan baren (al dan niet met IVF), maar verder is dat haar eigen keuze. Op gebied van gezondheid twijfel ik er niet aan dat ze wordt bijgestaan door dokters die heel goed op de hoogte zijn van deze situatie. Bovendien denk ik ook dat ze geen IVF-kuur zouden geven wanneer er twijfel zou zijn over de gezondheidstoestand van de vrouw.

Met andere woorden; zo lang de natuur het toelaat -met hulp van de wetenschap weliswaar- en zolang de vrouw goed is voor haar kinderen, zie ik het probleem niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th April 2015, 22:41
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
65 en zwanger van een vierling

Net zoals Ann zie ik het grote probleem niet in. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Natuurlijk, moest ik iemand van 65 aan de schoolpoort zien staan zou ik mij haar eerder voorstellen als bomma dan als mama. Als de mevrouw tegen mij zou zeggen dat ze de mama is van het kind zou ik als eerste reactie een beetje verbaasd zijn, maar achteraf zal ik blij voor haar zijn. Zolang ze het aankan, gezond blijft en er gelukkig mee is moet ze zeker doen waar ze zin in heeft. Een vierling is enorm zwaar, maar aangezien de vrouw veel kinderen en kleinkinderen heeft die haar kunnen helpen zie ik het allemaal wel goed komen.
Volgens mij zal de media hier enorm in geďnteresseerd zijn, zeker als de vierling er eenmaal is. Ik denk dat het zelfs het VTM-nieuws haalt in België.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.