actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2015, 08:56
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
IS-leden ‘verstoppen zich tussen bootvluchtelingen’

IS-leden ‘verstoppen zich tussen bootvluchtelingen’

De Libische autoriteiten waarschuwen opnieuw voor IS-militanten zich in schepen met bootvluchtelingen verstoppen om zo Europa binnen te geraken.

De Libische overheidsadviseur Abdul Basit Haroen vertelde aan BBC dat Islamitische Staat een deal heeft gesloten met de Noord-Afrikaanse mensensmokkelaars, die in ruil voor 50 procent van hun inkomsten vluchtelingen naar Europa mogen blijven smokkelen.

Haroen waarschuwde eveneens voor jihadistische aanslagen in Europa, die volgens hem niet meer lang op zich zullen laten wachten als de migratieroutes via de Middellandse Zee niet strenger gecontroleerd worden.

Tweede waarschuwing

Enkele dagen geleden wees de Libische minister van Informatie, Omar al Gawari, al op het gevaar van IS-leden die zich tussen bootvluchtelingen verstoppen. Vanuit Libië zouden er volgens de minister van Informatie de komende weken jihadisten naar Italië en Malta afzakken.

Brond: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20150517_01684563)

---------------------------------------------------------------------------------------

Mening

Ze noemen het niet voor niets een terreurdreiging, want dat is gewoon wat het is... terreur... Het probleem van de mensensmokkel was al erg genoeg, maar nu zitten er tussen die mensen - waarvan er veel gewoon op zoek zijn naar betere kansen op een "normaal" leven - leden van IS.

Ik ben mij ervan bewust dat IS de rest van de wereld eerst en vooral angst in wil boezemen, maar moet ook toegeven dat het (in mijn geval toch) lukt. Telkens als ik de naam van hun organisatie hoor op het nieuws spits ik mijn oren en kruis bij wijze van spreken mijn vingers in de hoop dat het nieuws niet al te erg is.

Ik ben mij er ook van bewust dat er in elk land wel wat IS-leden zitten, maar het feit dat ze nu gericht (via een akkoord met smokkelaars) naar Europa proberen te komen baart me toch wat zorgen. Het kan namelijk wijzen op een volgend drama en het idee dat die mensen gewoon andere mensen op gruwelijke wijze vermoorden omdat ze in iets anders geloven, maakt me misselijk.

Mensen zijn mensen; ondanks kleurverschil, ander geloof, andere cultuur, andere gewoonten, taal, ... En ondanks het feit dat er af en toe strubbelingen zijn, zijn er veel culturen die samenleven (bv. in een stad).

Dat lijkt door de "mensen" van IS te zijn vergeten. Er wordt enkel nog gekeken naar geloof en als je verkeerd gelooft heb je pech. Ik heb mensen daarom ook tussen aanhalingstekens gezet... Het zijn misschien wel mensen, maar wat ze doen is alles behalve menselijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.