actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 09:54
toon.peeters toon.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol-Donk
Posts: 100
Jong VLD Kempen wil nieuwe reactor in Mol

di 27/10/2009 - 06:18 Leden van Jong VLD Kempen hebben gisteravond een symbolische actie gehouden in Mol. Ze onthulden een maquette van een nieuwe nucleaire testreactor van het Studiecentrum voor Kernenergie.

De huidige reactor van het SCK raakt verouderd. Maar de federale regering talmt om er een nieuwe te bouwen, aldus Bart Vanmarcke van Jong VLD Kempen. "De federale regering heeft de bouw van een nieuwe proefreactor niet in de begroting van 2010 opgenomen", schrijft Vanmarcke op zijn weblog. "Daardoor dreigt banenverlies voor de Kempen."

Vanmarcke: "Het is werkelijk onbegrijpelijk dat de federale regering deze fantastische opportuniteit zomaar links laat liggen en de door de crisis reeds zwaar geteisterde Kempen opnieuw negeert. Als liberale jongeren kunnen we dit niet zomaar aan ons laten voorbijgaan: we leggen hier zelf de eerste steen."

Ik vond dit een interessante post omdat ikzelf in de omgeving van de kernreactor woon. Het zou inderdaad een sociaal bloedbad zijn als de kernreactor moet sluiten, veel mensen zouden hun baan verliezen. Ik heb het hier geplaatst omdat het onder het thema politiek hoort, het is namelijk een politieke partij die voor de mensen opkomt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2009, 10:26
toon.peeters toon.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol-Donk
Posts: 100
Bron vergeten:
www.deredactie.be
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th October 2009, 10:35
Stefan.Scheltjens Stefan.Scheltjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 69
Nieuwe reactor

Voor één keer vind ik het niet erg dat de federale regering zijn tijd neemt voor een beslissing: enige voorzichtigheid is hier toch wel geboden... De spanningen in het debat over kernenergie en duurzame energie zijn al behoorlijk hoog opgewaaid met de hele Suez-affaire. Ook is het zo dat verdere ontwikkeling van de kernenergie de ontwikkeling van duurzame energie belemmert, en omgekeerd.

Naar mijn mening is nu de tijd aangekomen voor een open debat over de energiebron van de toekomst, en is het zeker niet de moment om nog een nucleaire reactor bij te bouwen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.