actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2011, 15:39
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Antwerpen
Posts: 85
Lerares 'verontschuldigt' zich voor staakactie

Lerares 'verontschuldigt' zich voor staakactie.

Best wel eens interessant om te lezen (vooral de reacties zijn soms 'kort door de bocht' en duidelijk gemaakt door mensen die NIET in het onderwijs staan.)

Ook eens interessant voor alle leerkrachten in opleiding: 'Weet waaraan je begint!' (Wil je het dan nog? Dan komt het wel goed pakt )

=> http://www.dewereldmorgen.be/artike...talig-onderwijs
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2011, 10:35
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 74
Dit artikel beaamt alleen maar wat ik de afgelopen twee weken in de leraarskamer heb gehoord. Laten we hopen dat onze passie steeds de bovenhand zal houden zodat we niet bezwijken onder de 'immense' werkdruk.

Elk beroep zal wel zijn draagkracht hebben dat zal ik niet ontkennen maar toch moeten we goed beseffen waar we instappen. Voor leerlingen en buitenstaanders lijkt alles heel eenvoudig. De leerkracht moet enkel naar school komen, wat praten en zijn zijn job zit erop! Jaja, als iedereen dit moest geloven was er een toevloed aan leerkrachten. In realiteit zijn leerkrachten zelfs moeilijk te vinden. (Genoeg studenten in Vorselaar , maar in realiteit weinig die effectief aan de slag gaan. Geen veralgemening of conclusie die ik hier maak enkel samengevat wat ik deze week heb vernomen.)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th May 2011, 20:30
jana dua jana dua is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herselt
Posts: 56
Leerkrachten: zwaar beroep

Om leerkracht te worden en te zijn, moet je een enorme inspanning doen. Een inspanning die blijft doorgaan. Een inspanning die leerkrachten graag leveren, omdat ze iets willen betekenen voor hun leerlingen en voor de maatschappij.
En dan is er zo weinig respect van iedereen die geen leerkracht is. Van jong tot oud.
Goed dat de meeste leerkrachten zulk doorzettingsvermogen hebben.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th May 2011, 10:44
hanne.woestenborghs hanne.woestenborghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: kasterlee
Posts: 61
Na het lezen van dit artikel denk ik onmiddellijk terug aan de stageschool waar ik nu stage doe. Dit hoor ik in de leraarskamer elke dag, leerkrachten die het beu zijn om zoveel uur voor de klas te staan omdat leerlingen niet respecteren wat leerkrachten allemaal voor hen doen. Sommigen geven me zelfs het gevoel dat ze tegen hun zin komen werken en dit enkel doen om hun centen te verdienen. Natuurlijk heb ik ook wel leerkrachten opgemerkt die er alles aan doen om hun les alles dan saai te maken voor de leerlingen, wat heel positief is. Dit zijn meestal wel de jongere leerkrachten. Soms vraag ik mij ook af hoe het later gaat zijn wanneer ik echt in het onderwijs sta. Met de stage word ik nu al gek van al dit werk maar wanneer ik dan de les geef geniet ik er toch van hoeveel plezier de leerlnigen eraan hebben. Het is zeker doorbijten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.