actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th July 2013, 20:17
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Moeder bekent dat ze dochter met syndroom van Down wurgd

BORNEM - Na het gezinsdrama waarbij woensdag in Bornem een 28-jarige vrouw met het syndroom van Down gewurgd werd, is de 62-jarige moeder van het slachtoffer donderdagochtend voor de onderzoeksrechter geleid en vervolgens aangehouden op verdenking van moord. Dat meldt het parket van Mechelen. De vrouw heeft de feiten inmiddels ook toegegeven. De vader van het slachtoffer, die aanvankelijk ook voor verhoor was meegenomen, is woensdagavond vrijgelaten.
Parket en onderzoeksrechter gaan momenteel uit van een familiedrama, maar geven in het belang van het onderzoek geen verdere details vrij over de precieze omstandigheden ervan of het mogelijke motief. Volgens verschillende media kon de moeder de zorg voor haar kind niet meer aan.


Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130718_00662776

Mening : Ik krijg koude rillingen bij het horen van dit nieuws. Een moeder die haar dochter vermoordt, dat raakt me. Ik wil geen uitspraak doen over de precieze motieven en omstandigheden waarin dit drama is gebeurd, maar het wijst er toch op dat de zorg voor een gehandicapt kind enorm zwaar is en door velen wordt onderschat. Ik denk dat er nog veel werk aan de winkel is om kinderen met een beperking (ongeacht hun leeftijd) een goede opvangplaats te kunnen geven. Veel ouders wachten op een aangepaste opvang voor hun kind, maar die opvang is niet altijd zo gemakkelijk te vinden. Ik begrijp dat deze ouders het zwaar hebben, maar daardoor kan de moord zeker niet goedgekeurd worden. Ik ben eens benieuwd welke straf deze moeder gaat krijgen en of het iets gaat veranderen aan de opvang voor gehandicapte kinderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.