actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2014, 10:17
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Snapchat moet duidelijker zijn over privacy

Snapchat moet duidelijker zijn over privacy

De smartphone-toepassing Snapchat heeft beloofd om duidelijker te zijn over de privacy van zijn gebruikers. Het bedrijf gooide het donderdag op een akkoord met de Amerikaanse overheid. De Amerikaanse overheid vond dat Snapchat zijn gebruikers misleidde met valse beloftes over foto's die enkele seconden na ontvangst "voor altijd verdwijnen".


De Amerikaanse overheidswaakhond voor consumentenzaken, de Federal Trade Commission, merkt op dat het vrij eenvoudig is om foto's via Snapchat toch op te slaan, ook al verdwijnen ze enkele seconden na het openen al van het scherm van de bestemmeling. Dat kan bijvoorbeeld met behulp van andere apps, die al miljoenen keren werden gedownload.

Daarnaast deed de FTC ook zijn beklag over de manier waarop Snapchat video's onvoldoende beveiligd op toestellen achterliet. Bovendien zou het bedrijf ook onvoldoende duidelijk geweest zijn over de gegevens die het verzamelt. Zo werden locatiegegevens van sommige gebruikers doorgestuurd, ook al stond in de tekst over het privacybeleid dat dit niet gebeurt.

Door het akkoord met de FTC moet Snapchat voortaan duidelijker met zijn gebruikers communiceren over privacy, veiligheid en vertrouwelijkheid van informatie. Het bedrijf moet ook een uitgebreid privacyplan invoeren dat zal gecontroleerd worden door een onafhankelijke privacyprofessional, en dit gedurende 20 jaar.

In een blogpost erkent Snapchat dat het in de fout is gegaan. "Toen we Snapchat begonnen te maken, lag de focus op het ontwikkelen van een unieke, snelle en leuke manier om te communiceren met foto's. (...) Toen kregen sommige dingen niet de aandacht die ze hadden kunnen krijgen", luidt het.

Volgens Snapchat waren de meeste van de problemen die de FTC aan het licht bracht, al opgelost voor het akkoord donderdagochtend werd afgesloten. "En we blijven zwaar investeren in veiligheid en maatregelen om misbruik te voorkomen", voegt het bedrijf eraan toe.

Datum: 09/05/2014
Bron: De redactie

Eigen mening:

Het is goed dat de Amerikaanse overheid zich gemoeid heeft met het privacybeleid van Snapchat. Dit is namelijk een nieuw media waar miljoenen mensen gebruik van maken. Het media verzekerd iedereen dat de foto's na enkele seconden voor altijd verdwijnen, maar dit is niet zo... Je kan verschillende zaken doen om toch de foto's te bewaren. Toch zijn veel gebruikers zich hier precies nog niet van bewust. Op dit media worden er veel naakte en dronken foto's verstuurd waarvan de gebruikers nadien spijt hebben dat ze deze foto's gestuurd hebben, maar soms is het dan al te laat want hebben de ontvangers deze foto al opgeslagen. Daarom is het goed dat er nu een privacybeleid uitgewerkt gaat worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2014, 11:02
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Snapchat moet duidelijker zijn over privacy

Ik ben het eens met de mening van Rani. Het is inderdaad zo dat er andere apps bestaan die ervoor zorgen dat de foto's opgeslagen blijven. Ik vind dat ze deze in eerste instantie moeten laten verdwijnen. Ook kan je een screenshot nemen van je snap die je toegestuurd krijgt, dit vind ik ook niet kunnen. Snapchat is bedoeld om foto's maar maximum 10 seconden te zien, en dus niet voor altijd. Hier moet men zeker en vast ook iets aan doen.
Langs de andere kant vind ik dat de gebruikers van snapchat niet zo dom moeten zijn om bijvoorbeeld naakte foto's doorsturen om zo wat aandacht van die ene persoon te krijgen. Je weet dat dit gevaarlijk kan zijn en dat mensen dit wel eens durven verspreiden over heel het internet.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2014, 11:45
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Ik ben het eens met de meningen hieronder. Er moeten maatregelen komen waardoor we foto's niet kunnen opslaan, want dit is niet de bedoeling van Snapchat. Natuurlijk moeten mensen ook geen naaktfoto's doorsturen, dit is niet zo slim. Maar we moeten eigenlijk ook de mensen kunnen vertrouwen naar wie we deze foto's sturen. Meestal zijn dit goede vrienden en daarvan verwacht je niet dat ze deze foto's gaan misbruiken. Ergens denk ik dat wanneer we een foto versturen met Snapchat, die foto niet voorgoed verwijderd kan zijn. Ergens zal deze foto nog wel op te sporen zijn, natuurlijk is dit niet zo eenvoudig. Ik ben het er dus wel mee eens dat er betere privacymaatregelen genomen moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th May 2014, 17:55
j*na.janssens j*na.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Broechem
Posts: 99
Snapchat moet duidelijker zijn over privacy

Ik denk dat de gebruikers van snapchat zelf moeten beseffen dat ze niet naar eender wie elke foto moeten versturen. Ook al zou de foto verdwijnen, iemand kan altijd snel een printscreen maken met zijn smartphone. Je bent volgens mij zelf verantwoordelijk voor wat je prijsgeeft van jezelf aan anderen. Als je als snapchatgebruiker gesteld bent op je privacy dan moet je stoppen met snapchat.
Ik ben wat tegen snapchat omdat ik denk dat dit een extra middel is waardoor leerlingen gepest kunnen worden. En niet enkel leerlingen maar nog veel meer mensen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th May 2014, 21:50
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Natuurlijk is het een goed idee dat de Amerikaanse overheid zich met de privacy van snapchat gaat bemoeien. Doordat gebruikers niet goed op de hoogte zijn van de eventuele gevolgen van een foto dat ze doorsturen. Komen deze foto's in verkeerde handen terecht. Ook zijn de foto's op verschillende manieren niet verwijderd. Ze zijn terug te vinden op verschillende manieren. Dit was niet de bedoeling van snapchat. Maar toch gebeurt het vaak dat foto's opgeslagen worden, die eigenlijk niet zouden mogen opgeslagen worden. We kunnen natuurlijk wel zeggen dat dit een fout is in het programma. Maar als gebruiker van deze app zou je toch zelf je verantwoordelijkheid moeten opnemen. Je stuurt geen foto's door waarvan je niet wilt dat deze verspreid worden. De gebruiker zou zelf zijn verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat kan en wat niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.