actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 18:39
T*on.VanLooy T*on.VanLooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 23
Strooidiensten zijn klaar voor hevige sneeuwval op vrijdag

Het is al de hele middag licht aan het sneeuwen in Vlaanderen. Terwijl de witte vlokken prachtige winterse taferelen tot stand brengen, vrezen autobestuurders vooral een helse avondspits als gevolg van witte snelwegen. Goed nieuws: de strooidiensten zijn helemaal klaar om uit te rukken indien nodig.
Met de komst van Sinterklaas is het woensdag ineens ook beginnen sneeuwen. Het ging eerst om natte sneeuw, vervolgens om dikke witte vlokken. De strooidiensten zijn voorlopig niet moeten uitrukken, meldt Ilse Luypaerts van de dienst Wegen en Verkeer. 'De temperaturen bleven vandaag boven het vriespunt waardoor de sneeuw niet op de grond bleef liggen. De strooidiensten zijn daarom nog in actie geschoten.'

De winterdienst is zich wel al aan het voorbereiden voor de aangekondigde sneeuw voor de komende dagen. 'We zijn altijd voorbereid op sneeuwval, maar concreet plannen we pas tussen 20u en 22u de dag voordien of we al dan niet zullen uitrukken om te strooien', aldus Luypaerts.

Verkeershinder voorlopig beperkt

De verse lading sneeuw zorgde woensdag voor een kleine portie verkeershinder op de snelwegen. ‘We zien vertragingen van een half uur tot drie kwartier op Brusselse buitenring na een ongeval, vermoedelijk veroorzaakt door watergladheid', meldt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum. In de buurt van Antwerpen gaat het moeizaam op de 313 richting Hasselt na twee aanrijdingen in Ranst.

Wegens slechte zichtbaarheid raadt het Vlaams Verkeerscentrum bestuurders aan voorzichtig te zijn en de snelheid aan te passen aan de weersomstandigheden.

Bron: De Standaard
5/12/2012

Eigen mening: Het is goed dat de strooidiensten ditmaal wel klaar zijn voor de sneeuwval, want dat is in het verleden reeds regelmatig niet het geval geweest. Te veel ongelukken zijn al gebeurd door ondergesneeuwde wegen die niet van zout voorzien waren omdat er een zouttekort was. Ik hoop dat de voorraad zout ditmaal wel groot genoeg is, al zou het mij niet meteen verbazen dat dat niet zo is. Vertragingen door de hevige sneeuwval zijn natuurlijk niet te vermijden, zelfs als er al genoeg zou worden gestrooid, daar kan je gewoon niet buiten, maar er mag deze keer wel alles aan gedaan worden om de wegen zo berijdbaar mogelijk te maken, en niet dat er na 2 uur een bericht komt dat er niet meer gestrooid word omdat het zout op is, zoals al zo dikwijls het geval was.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2012, 19:00
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Het is inderdaad goed dat er genoeg strooizout is voor de sneeuwval die voor deze vrijdag voorspeld is. Toch weer typisch een Belgisch fenomeen dat het strooizout op zou zijn. Iets wat ik ook heel typisch vind aan België is dat heel het land plat ligt als er sneeuw valt. Ik vind het niet meer dan normaal dat er files zijn als er sneeuw ligt. Maar 3 uur doen over een rit die normaal een half uur duurt is er echt wel over. Ik heb dit vorig jaar mee gemaakt, gewoon schandalig vond ik het. Er lag amper 2 centimeter sneeuw en niets anders dan file hier en file daar. Oké we zijn een land waar we niet veel sneeuwval gewoon zijn, maar het is er wel elk jaar weer. Er zijn landen waar veel meer sneeuw ligt en daar zijn ook problemen, maar daar gaat het meestal wel over meer dan 2 centimeter sneeuw.
Ik hoop dit jaar dat iedereen er toch op voorbereidt is en de mensen die als zotten met de auto rijden aan hun mijn boodschap: blijf binnen !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.