actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2015, 19:36
Floor.C*oonen Floor.C*oonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 75
Exclamation Elk jaar beland 30miljoen ton plastic in de zee

Tot 30 miljoen ton plastic afval belandt volgens het Duitse federaal milieuagentschap jaarlijks in zee. Europa alleen al is verantwoordelijk voor 3,5 tot 5,7 miljoen ton.

Voor dieren kan het afval levensbedreigend zijn, als ze het opnemen of er in verstrikt geraken. Voor minstens 663 soorten heeft het afval negatieve gevolgen, staat in een vandaag gepubliceerd rapport van het federaal milieuagentschap. Zowel gewicht als omvang van het plastic afval - van zakje tot vissersnet - spelen een belangrijke rol. Wind, weer en getijden breken voorwerpen af tot zogeheten secundaire microplastic-deeltjes. Die overstijgen de hoeveelheid primaire microplastics, die vooral uit de cosmetica afkomstig zijn.


Mening:
Moest men mij vragen hoeveel plastic elk jaar in de zee beland zou ik zeker niet op zo'n groot getal schatten. 30 Miljoen ton of 30.000.000.000 kg is ontzettend veel. Ik vraag me af waar dit getal vandaan komt. Zijn er landen die te veel plastic bezitten en dit daarom dumpen in de zee? Of ligt de verantwoordelijkheid vooral bij grote bedrijven die goedkoop van hun afval vanaf willen? Of heeft de gewone burger een groot 'aandeel' van dit getal? Soms verschijnt er op Facebook een foto van een schildpad dat verstrikt is in een stuk plastic en hierdoor een vervormd schild heeft. Je denkt dit is een enkeling. Maar als er 30 miljoen ton van dit plastic in de zee drijft zullen er waarschijnlijk nog vele andere dieren hieronder leiden.

Weeral een milieuprobleem dat de mens heeft veroorzaakt. Ik vraag me af of de aarde het nog lang zal rekken?
bron:
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milie...ic-in-zee.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.