actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2013, 18:23
Shana De Laet Shana De Laet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 26
Namaakkerstbomen winnen alweer aan populariteit

De Sint is nog maar net in het land en de kerstboomverkoop komt al op gang. Namaakkerstbomen lijken zich nu definitief als volwaardig alternatief voor de echte versie te hebben geprofileerd. Maar ook minder traditionele kerstboomvormen steken dit jaar de kop op.
Wie dit jaar een echte kerstboom zet, wil betalen voor kwaliteit. Dat zegt Peter Vandenberghe van Comeos, de sectororganisatie van de handel die een rondvraag deed bij tuincentra en doe-het-zelfzaken. “De populairste soort is net als vorig jaar de Nordmann-spar. Oorspronkelijk kwam die boom uit Denemarken, maar de laatste tijd worden die sparren ook in de Ardennen gekweekt”, zegt Vandenberghe. “Mensen zijn bereid meer te betalen voor een exemplaar uit potgrond dan voor een afgezaagde boom.”

De verwachting is dat de namaakkerstboom goed zal zijn voor ongeveer 50 procent van de kerstboomverkoop. “De kwaliteit van de bomen wordt ook steeds beter”, aldus Vandenberghe. “Er zijn nu zelfs al exemplaren met een echte kerstboomgeur.” Bovendien worden ook steeds meer totaalpaketten verkocht: bomen waar de lichtjes en versiering al inhangen.

Maar ook de alternatieven die verder afwijken van de traditionele kerstbomen winnen aan populariteit. “We zien nu ook piramidevormige bomen of houten constructies opduiken”, zegt Vandenberghe. Vorig jaar deden de “halve kerstbomen” al hun intrede, maar dit jaar zijn ze ook echt in opmars. Kerstbomen met een platte kant om tegen de muur te zetten zijn vooral in trek bij mensen die slechts een beperkte ruimte voor een kerstboom hebben.

Bron: Het Nieuwsblad, http://www.nieuwsblad.be/article/de...131118_00844338, 18/11/2013

Eigen mening: De kerstperiode is voor mij één van de gezelligste van het hele jaar. Het is zo mooi om te zien dat bijna alle huizen, zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant, versiert zijn met kerstdecoratie. Dit jaar is de eerste keer dat ik mijn appartementje zelf ga mogen inrichten met Kerstmis. De aankoop van de kerstballen, lichtjes, … is al gebeurt. Nu komt het moeilijke gedeelte eraan; het aankopen van een mooie kerstboom. De prijzen van een namaakboom kunnen heel hard oplopen, maar je hebt er wel voor de rest van je leven geniet van. Hopelijk vind ik één van de weken een mooie kerstboom, zodat ik binnenkort al mijn kerstversiering kan bovenhalen…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.