actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2013, 09:56
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Tweet doodrijdster: ‘Te dronken om me zorgen te maken’

Amper twee uur voor ze een ongeval veroorzaakte waarbij twee jonge vrouwen om het leven kwamen, stuurde een 20-jarige Amerikaanse nog een controversiële tweet de wereld in: ‘2 drunk 2 care’, ofwel ‘te dronken om me zorgen te maken’.
De 20-jarige Kaila Mendoza, die zichzelf ‘Pothead Princess’ noemt op Twitter, reed met haar Huyndai Sonata op de verkeerde kant van de baan in Coral Springs (Florida) toen ze op een tegenligger knalde. De twee inzittenden van de ander wagen, twee vrouwen van 21, kwamen om bij de crash, Kaila zelf raakte zwaargewond.

Hoewel de politie nog altijd wacht op de resultaten van het toxicologisch onderzoek, is de kans erg groot dat Kaila Mendoza op het moment van de feiten niet achter het stuur mocht zitten. Twee uur voor het dodelijke ongeval had ze namelijk nog getweet dat ze ‘2 drunk 2 care’ was.

Het is zeker niet de eerste keer dat Mendoza zulke tweets de wereld instuurt. Eerder deze maand plaatste ze ook al ‘2 high 2 care’ (te high om me zorgen te maken) en ‘I really am so baked right now’ (ik ben echt zo stoned momenteel).

Bron
Het Nieuwsblad - 22/11/2013

Eigen mening
Onbegrijpelijk, een ander woord kan ik er niet voor vinden. Gewoon ongelofelijk dat iemand zo iets post, en daarna gewoon met de auto de baan nog durft oprijden. Ik hoop dat ze in Amerika een langere gevangenisstraf krijgt dan hier, zo kan ze eens goed bezinnen over haar daden. Gevallen als deze zijn misschien zeldzaam, akkoord, maar ik zie ze toch liever gewoon niet gebeuren. Tot slot hoop ik ook dat de media er in Amerika opspringt zodat iedereen ervan op de hoogte is. Zo denken andere jonge studenten of personen voortaan misschien ook twee keer na voor ze na een avondje uitgaan in de auto stappen.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2013, 10:35
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Op basis van wat ze op voorhand gepost heeft en op basis van haar misdaad, vind ik dat er maar één terechte bestraffing is: levenslang rijbewijs intrekken.
Normaal gezien zou ik nog wel op de een of andere manier 'begrip' kunnen opleveren voor dergelijke daden (zatte mensen beseffen vaak niet wat ze doen), maar dat is hier duidelijk niet het geval. Ze besefte maar al te goed dat ze veel te dronken was voor achter een stuur te kruipen en toch doet ze het... Hier heb ik geen medelijden mee!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2013, 15:24
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Respectloos en weerzinwekkend. Dat de vrouw in kwestie dronken achter het stuur kroop, is al erg genoeg om te weten. Dat ze zich daar dan ook van bewust was en toch de beslissing nam om met de auto te gaan rijden, getuigt van weinig respect en verantwoordelijkheid. Naar mijn mening moeten ze ermee rekening houden bij haar straf. Ze heeft zichzelf verraden door het gebruik van sociale media. Dit zal haar ook wel doen nadenken voor ze nog een tweet de wereld instuurt. Ik hoop dat zijzelf dan ook beseft wat ze heeft aangericht en dat ze op een rechtvaardige manier zal boeten.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.