actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2013, 11:54
M*cklin.dekeersmaeker M*cklin.dekeersmaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 25
EU trekt extra geld uit voor Haiyan

De Europese Unie heeft zaterdag 7 miljoen euro bijkomende steun toegekend aan de Filipijnen. De Unie had voordien al 13 miljoen euro vrijgemaakt om hulp te bieden aan de slachtoffer van de tyfoon Haiyan.
EU-commissaris voor Humanitaire Zaken Kristalina Georgieva kondigde de bijkomende middelen aan tijdens een bezoek aan het getroffen land.

Naast de 20 miljoen euro die de EU opzijgezet heeft, is er volgens de Commissie ook reeds voor 25 miljoen euro bilaterale steun door de lidstaten zelf. In België is al meer dan 1,2 miljoen euro opgehaald, 650.000 euro via het Haiyan2121 van het Consortium 12-12 en 600.000 euro voor het Rode Kruis en Artsen Zonder Grenzen.

De doortocht van Haiyan heeft volgens de Verenigde Naties en de Filipijnse autoriteiten al aan ongeveer 3.600 mensen het leven gekost. Een week na feiten is de hulpverlening in een stroomversnelling gekomen. De VN gaf eerder toe dat de hulp te traag op gang kwam. De VN riepen de internationale
gemeenschap op 301 miljoen dollar (223,5 miljoen euro) bijeen te sprokkelen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131116_00841577

Eigen mening: Ik vind het zo mooi dat dat de EU dit wil doen voor de Filipijnen. Deze mensen hebben echt hulp nodig. Als je beelden ziet of foto's op televisie, het is echt schrijnend wat die mensen daar moeten meemaken. En het is niet alleen de EU die zijn steentje bijdraagt, maar ook België zet zichzelf in. Ik zou ook iets willen bijdragen, al is het maar een beetje geld of als het mogelijk zou zijn zou ik ook wel vrijwilligerswerk willen gaan doen daar. Deze gebeurtenis heeft mij echt geraakt.

Laatst aangepast door M*cklin.dekeersmaeker : 16th November 2013 om 12:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.