actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2013, 11:49
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
Gewapende mannen dringen school binnen in Verenigde Staten

In de Noel Middle School in Denver, in de Verenigde Staten, zijn maandagnacht twee gewapende mannen binnengedrongen in een school. Een SWAT-team is ter plaatse, meldt de lokale krant The Denver Post.

De mannen werden rond middernacht lokale tijd (acht uur Belgische tijd) gezien in de schoolcampus. Het is vooralsnog niet duidelijke welke wapens de mannen bij zich dragen en wat hun bedoelingen zijn.

Volgens de Epoch Times heeft een huisbewaarder bij de politie alarm geslagen, zeggende dat twee lieden met geweren en rugzakken binnen waren. De conciërge en al het ander personeel is veilig buiten. Er is voor de buurt geen evacuatiebevel uitgevaardigd, maar omwonenden is gevraagd zich thuis te verschuilen.

Een ontmijningsploeg is ter plaatse omdat het niet uitgesloten is dat het duo explosieven heeft gelegd. De politie gebruikt het geluidssysteem van de school in een poging om met de twee te praten.

De wetsdienaars hebben journalisten gevraagd geen details over de situatie te verspreiden omdat de twee verdachten mogelijk Twitter of andere sociale media gebruiken, aldus de Epoch Times.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131105_00824401

Mening:
Ik snap niet dat mensen zich bezig houden met een school binnen te dringen. Het is een geluk dat het nacht was zodat er geen leerlingen in de school aanwezig waren. Moesten ze dit hebben gedaan tijdens dat er lessen bezig waren, hadden ze waarschijnlijk vele leerlingen laten schrikken. Sommige mensen die een school binnendringen beseffen volgens mij niet wat ze aanrichten. Er zullen altijd leerlingen zijn die hierdoor voor altijd een schrik hebben. De angst die zij hierdoor hebben aangericht, geraak je niet zomaar kwijt. Ik vraag me echt af wat dat deze mensen hieruit halen. Wat willen zo'n mensen bereiken? Moest het ooit zijn dat de school waar ik aanwezig ben overvallen wordt dan zou ik denk ik de eerste maanden niet in een school durven komen.

Laatst aangepast door L*tte.Michiels : 5th November 2013 om 11:54.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2013, 12:02
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
No doubt: BOECHT!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.