actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2010, 15:31
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Kleuterleidster straft stoute kindjes met injectienaald

Kleuterleidster straft stoute kindjes met injectienaald

In China is een kleuterleidster veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie jaar omdat ze zestig kleuters had 'gestraft' met een prik met een lege injectiespuit.

De vrouw sloeg toe in een schooltje in de zuidwestelijke provincie Yunnan. Er heerste heel wat paniek onder de ouders, die uiteindelijk ook het bestuur van de school aanklaagden.

De lerares zou persoonlijkheidsstoornissen hebben, maar zou verantwoordelijk kunnen worden geacht voor haar daden.
GVA 24/03/2010

Mijn reactie:
Als eerste stelde ik mijn vraag, wat zijn nu juist persoonlijkheidsproblemen. Ik kwam uit bij het volgende:
PERSOONLIJKHEIDS PROBLEMEN
Niemand is volmaakt en ieder mens heeft een bepaalde persoonlijkheid of karakter. Meestal weten wij van onszelf wel wat ons sterke en zwakke kanten zijn. Mensen met persoonlijkheidsproblemen kunnen zó extreem zijn dat het voor andere mensen vervelend is. En dan niet af en toe, maar voortdurend. Hun gedrag staat los van de situatie; men reageert met een stereotiep en inadequaat gedragspatroon. Een persoon kan zo overdreven zijn, afhankelijk, onberekenbaar, of egocentrisch (zichzelf steeds als middelpunt nemen) dat de omgeving deze mensen hinderlijk vindt. Vaak is het zo dat de persoon met persoonlijkheidsproblemen (of een persoonlijkheidsstoornis) er zelf nauwelijks last van heeft. Hij vindt dat "de fout" in de omgeving ligt.
Mensen met persoonlijkheidsproblemen zoeken vaak geen hulp omdat ze geneigd zijn niet naar zichzelf te kijken en anderen de schuld te geven. Toch kunnen ze een spoor van ellende achter zich laten van verbroken relaties met partners, vrienden, ruzies op het werk, geen contact meer met hun kinderen of ouders of problemen met justitie. Een bepaald type persoonlijkheid kan zich juist helemaal terugtrekken uit contact met anderen en in een fantasie leven. Een andere groep mensen met persoonlijkheidsproblemen is sterk ontwijkend in contact met anderen (angst om afgewezen te worden), is afhankelijk en vastklampend aan anderen of heeft een zó perfectionistische inslag dat het ten koste gaat van soepelheid naar zichzelf en anderen.
In psychotherapie kan men leren meer ongedwongen naar zichzelf te kijken en hinderlijke eigenschappen om te buigen naar meer positieve.

Mag een leerkracht met peroonlijkheidsproblemen les geven?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2010, 18:13
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Toen ik de titel las wist ik echt niet wat ik moest verwachten. Straffen met een injectienaald? Ik kan mij dit niet voorstellen en zeker niet dat een kleuterleidster dit zou doen. Toen ik de verdere uitleg las die Gitte had opgezocht werd er al meer duidelijk. Waarom laten ze leerkrachten toe les te geven wanneer zij een persoonlijkheidsstoornis hebben?

Wat ik wel overdreven vond aan het artikel was de manier van verwoorden.

‘De vrouw sloeg toe…’

Dit lijkt rechtstreeks uit een misdaadfilm geplukt. Wie weet hoe lang gaf deze vrouw al les zonder enige problemen. Dit wil zeker niet zeggen dat ik goed spreek wat zij heeft gedaan want dit vind ik echt absoluut niet kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.