actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2014, 08:50
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Geheim vredesoverleg over Zwarte Piet

Om een escalatie zoals vorig jaar te voorkomen, houden belanghebbende partijen sinds oktober in volledige stilte gesprekken over de toekomst van Zwarte Piet in Nederland. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Het 'polderoverleg' van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed moet volgens directeur Ineke Strouken nog voor de zomer leiden tot een lijst met gemeenschappelijke uitgangspunten. 'Het is duidelijk dat sommige partijen het zeer oneens zijn over de vraag of Piet zwart moet zijn. Maar op welke fronten zijn ze het wel eens?'

Er wordt onder anderen gesproken met criticasters Quincy Gario (initiatiefnemer van de actie 'Zwarte Piet is racisme'), Dehlia Timman (D66 Amsterdam) en met het Sint Nicolaas Genootschap dat zeer pro-Zwarte Piet is. Ook wordt de mening gepeild van Het Sinterklaasjournaal, de Zwarte Pietenschool en leraren en kinderen van scholen in de Bijlmer en Enschede.

Bron: De Morgen 28/03/14, 06u15 − Bron: Algemeen Dagblad

Mijn mening:
Ik denk dat iedereen zich het incident van vorig jaar nog wel herinnert. Er was toen een hele heisa omdat Zwarte Piet racistische zou zijn.
Voor de zwarte bevolking die zich beledigd voelt door het Zwarte Piet gebeuren vind ik dat erg. Maar ik wil toch nog even benadrukken dat Zwarte Piet volgens mij niet racistisch is, en ook nooit met een racistische bedoeling ontstaan is. Het is gewoon een deel van onze cultuur.
Dat ze in Nederland overleg houden om die heisa van vorig jaar te vermijden vind ik op zich een goed ding. Maar ik zie niet echt in wat ze kunnen doen, want als je het mij vraagt is Zwarte Piet af lassen geen optie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.