actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2010, 12:42
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Paus dommelt in tijdens eigen mis op Malta

Paus dommelt in tijdens eigen mis op Malta

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen! Het kan iedereen gebeuren, dus ook paus Benedictus XVI. Tijdens een misviering op Malta begon het hoofd van de Rooms katholieke kerk letterlijk te bengelen. Gelukkig bleef het hoofd van de liturgie in het Vaticaan, Guido Marini, koelbloedig.


Hij gaf de indommelende Benedictus een tik op de rug, waarna de paus zijn waardigheid terugvond. Het is voor de kerk wel een bijzonder ongelukkig toeval.

Want Benedictus had uitgerekend zondag op de ambassade van het Vaticaan in Malta voor het eerst sinds het uitbreken van de stroom misbruikschandalen persoonlijk contact met slachtoffers van misbruik door priesters. Maar de foto die de wereld nu rond gaat, is uiteraard deze.

"Schaamte en verdriet"
De paus drukte volgens het Vaticaan tijdens een gezamenlijk gebed zijn "schaamte en verdriet" uit over wat vele jonge gelovigen is aangedaan. Hij beloofde ook "effectieve maatregelen" tegen seksueel misbruik door geestelijken.
19/04/2010 GVA

Mijn reactie:
Dit overkomt iedereen wel eens. Al is het natuurlijk heel grappig dat dit gebeurt tijdens de mis van de paus zelf.

De paus wil zich inzetten tegen het seksueel misbruik door gelovigen, maar door zijn indompeling kan het zijn dat mensen hem niet meer serieus nemen, omdat het lijkt dat hij het onderwerp "seksueel misbruik" (door zijn indomeling) zelf niet serieus neemt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd May 2010, 15:48
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Best wel grappig vind ik, maar zo zie je, de paus is ook maar een mens.

Natuurlijk gaat dit weer ongelofelijk opgeblazen worden, het is natuurlijk een ongelukkig voorval dat hij net in slaap valt tijdens de commotie rond het seksueel misbruik in de kerk.

Maar iedereen is wel eens moe, ik denk niet dat hij in slaap viel omdat de toespraak saai was. Onze paus heeft nu eenmaal een druk leven, dus dat hij eens zijn slaap niet kan tegenhouden is geen ramp denk ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd May 2010, 22:15
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Inderdaad wel een erg grappig artikel!
Ik weet niet of dit te wijten is aan de paus "zijn druk leven"...
Persoonlijk denk ik dat dit eerder aan zijn ouderdom ligt. Naarmate
je ouder wordt vergt alles veel meer energie waardoor die ook sneller
"op" is en je dus "je batterijtjes sneller en vaker moet opladen"
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.