actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2012, 17:09
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Vlaams Belang pakt uit met eigen Antwerps armoedebestrijdingsplan

In Antwerpen heeft Vlaams Belang woensdag aan de alarmbel getrokken rond de steeds groter wordende armoedeproblematiek in de stad. De partij lanceert een tienpuntenplan om de situatie aan te pakken. "Wij willen ons profileren als sociale partij die zich inzet voor de zwakkeren van de maatschappij", aldus kopstuk Filip Dewinter.

Vlaams Belang mag dan op 14 oktober in Antwerpen een zware verkiezingsnederlaag geleden hebben, de partij blijft volgens Dewinter niet bij de pakken zitten. Woensdag lanceerde Vlaams Belang alvast een nieuw communicatiemiddel, de Antwerpse Volksgazet, een krant die viermaal per jaar op enkele duizenden exemplaren verspreid wordt.

Tien eisen


De eerste actie die Vlaams Belang in Antwerpen tijdens de komende legislatuur op poten wil zetten, is er een tegen armoede. "In Antwerpen neemt die nog sterker toe dan elders", zegt Dewinter. Om die "alarmerende en fascinerende situatie" in te dijken, heeft Vlaams Belang tien eisen klaar. Naast de al eerder voorgestelde immigratiestop voor kansarme vreemdelingen, wil de partij dat het Antwerpse OCMW het aantal sociale fraude-inspecteurs gevoelig uitbreidt.

Voorts wordt in het tienpuntenplan nog gepleit voor extra sociale woningen voor bejaarden, het beperken van sociale steun aan niet-EU-burgers, de heropening van publieke badhuizen waar mensen zich gratis kunnen wassen en het oprichten van een grootschalig noodhulpfonds door de stad, gespekt met giften.

Vlaamse solidariteit

Vlaams Belang organiseert zelf ook de actie "Vlaamse Solidariteit", waarbij mensen geld of niet bederfbare etenswaren kunnen schenken waarmee de partij dan voedselpakketten voor "Vlaamse Antwerpenaren in armoede" zal samenstellen en uitdelen.


Bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/antwerpen/vlaams-belang-pakt-uit-met-eigen-antwerps-armoedebestrijdingsplan.aspx


Mening: Ik vind dit zeker en vast een goed plan, omdat het eigenlijk best erg gesteld is in de maatschappij. Daarom vind ik het goed, dat er een partij is die zich hier voor wilt inzetten. Natuurlijk verschiet ik er wel van, dat het net ‘Vlaams Belang’ is, die met dit idee op de proppen komt. Ik had eigenlijk eerder gedacht, dat het ‘Sp.a’ zou zijn, met zo’n plan. Ik heb helemaal niets tegen ‘Vlaams Belang’ en de standpunten, dat ze hier aangeven, lijken in mijn ogen dan ook relevant voor de bevolking die het moeilijker hebben, zoals bv. de badplaatsen. De mensen die in armoede leven, gaan hun hygiëne toch al kunnen verzorgen en dit is toch een begin van ‘luxe’ voor deze mensen. Zij gaan hun gelukkiger voelen, maar geloof mij. Wij als solidariteitsmensen gaan ons ook beter voelen als dit plan erdoor komt. Je kan iets goed doen voor de medebevolking en als dit plan er komt, dan geloof ik dat ‘Vlaams Belang’ ook goed bezig is in de maatschappij. Want dit is net het moment, om rond armoede iets te doen.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.