actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2012, 10:16
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Antwerpen start oorlog tegen drugs

Antwerpen start oorlog tegen drugs
BRUSSEL - De stad Antwerpen trekt volgend jaar voluit ten strijde tegen drugs.
Bij de drugsafdeling van de lokale politie komt er een verdrievoudiging van het aantal manschappen, terwijl kleine gebruikers een boete zullen krijgen of voor de rechter zullen moeten verschijnen. Dat schrijft Gazet van Antwerpen vrijdag.
De strijd tegen drugs vormt een belangrijk onderdeel van het nieuwe bestuursakkoord van N-VA, CD&V en Open VLD in Antwerpen. Maar ook het parket heeft een strategie uitgewerkt. ‘De gebruikers die geen overlast veroorzaken, worden momenteel zo goed als ongemoeid gelaten', zegt procureur des konings Herman Dams. ‘Zo creëren we een zeer mooie markt voor de dealers. We gaan de gebruikers dus aanpakken, om zo de drugsmarkt te verstoren en de dealers de stad uit te jagen.'
Wie met een gebruikersdosis drugs wordt betrapt, zal via een snelrechtsprocedure worden vervolgd. Dat houdt in dat iemand die wordt betrapt met een gebruikershoeveelheid, een minnelijke schikking voorgesteld krijgt. Wie niet wil betalen, moet voor de rechter

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...121214_00402090

Eigen mening:
Een goede actie in mijn ogen. Druggebruikers mogen een hoeveelheid in bezit hebben voor eigen gebruik, maar ook hier zou ik strenger bij optreden. Gewoon geen drugs, tenzij het voor medisch gebruik is.
Er wordt dus wel degelijk iets aan gedaan. Ook het feit dat ze gaan werken met een snelrechtsprocedure, schrikt de druggebruikers hopelijk af.
Tijdens de sessie over drugsbeleid die ik gevolgd heb in functie van het vak Focus op Zorg, ben ik me er meer bewust van gaan maken wat drugs met een persoon kan doen. Stel nu dat je een leerling in je klas hebt, die onder invloed is. Wat doe je dan?
Drugs is een gevaarlijk middel dat voor niets goed is. Drugs lost geen problemen op, drugs stelt het probleem enkel maar uit.
Wat ik ook super vind, is dat politieke partijen hier ook achter staan. Politieke partijen hebben een grote invloed op de maatschappij, zij zijn het aanspreekpunt wanneer je iets groots wil ondernemen. Ik ben alvast benieuwd naar de resultaten van deze actie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2012, 09:47
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Ik vind dit ook zeker een goed initiatief. Het is hoog tijd dat er iets gedaan wordt aan de drugsproblematiek. Meerdere steden en gemeenten zouden zulke initiatieven moeten ondersteunen. Het is natuurlijk nog afwachten wat het effect zal zijn van deze acties.
Maar het lijkt mij een verstandige keuze om bij de gebruikers aan te pakken. Op deze manier hebben de dealers minder mogelijkheden om te dealen. Want hun klanten worden verplicht minder of niets meer aan te kopen.
Ik kijk uit naar de effecten van deze actie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th December 2012, 13:43
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Dat lijkt mij een goede actie. Al weet ik niet of het een groot effect gaat hebben. Deze acties hebben zeker zijn nut, ik ben ook absoluut voorstander ervan maar zouden deze niet beter landelijk uitgevoerd worden. Dat gebruikers niet enkel in Antwerpen aangepakt worden maar ook in de rest van Vlaanderen of België.
Een aanpak die kenmerkend is voor de het hele land is volgens mij de enige manier om de drugsproblematiek in te dijken. Ik vrees dat we anders enkel een verschuiving van locatie gaan merken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.