actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th August 2016, 17:31
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Deze CIA-veteraan neemt het op tegen Trump en Clinton

Het ziet ernaar uit dat Hillary Clinton en Donald Trump het nog tegen een andere kandidaat zullen moeten opnemen in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het anti-Trumpkamp bij de republikeinen zou een onafhankelijke kandidaat aan het klaarstomen zijn om mee te doen aan de race: CIA-veteraan Evan McMullin.

McMullin bevestigde zijn aanstaande kandidatuur in een verklaring aan ABC News. "In een jaar waarin Amerikanen het vertrouwen in de kandidaten van beide partijen hebben verloren, is het tijd voor een nieuwe generatie van leiders om op te staan", zegt McMullin in de verklaring. "Het is nooit te laat om de juiste beslissing te nemen en Amerika verdient meer dan datgene dat Donald Trump of Hillary Clinton ons kan bieden. Ik wil me nederig kandidaat stellen om de miljoenen ontevreden Amerikanen een conservatieve keuze voor het presidentschap te bieden."

De 40-jarige McMullin heeft nog nooit een verkozen ambt vervuld, maar krijgt wel steun uit de "never Trump"-beweging binnen de Republikeinse Partij. Better for America, een politieke non-profit die al maanden bezig is om de weg te effenen voor een conservatief alternatief voor Trump, staat achter McMullin, maar het gaat nog lastig worden om hem in alle staten op het stembiljet te krijgen. Iedere staat kent zijn eigen regels voor kandidaatstelling. Ook is het de vraag of hij genoeg donors kan werven om een nationale campagne te financieren.

McMullin zou niettemin de steun hebben van een aantal serieuze Republikeinse donors en fondsenwervers. Daarnaast zou het helpen dat hij alumnus is van de universiteit in de staat Utah, waar Trump het slecht doet bij het door mormonen gedomineerde electoraat. McMullin is bovendien mormoons missionaris in Brazilië geweest.

Onwaarschijnlijke kandidaat


McMullin is geen doorsnee presidentskandidaat, schrijft BuzzFeed. Hij is het grootste deel van zijn leven CIA-agent geweest, heeft even bij Goldman Sachs gewerkt en is daarna beleidswerk gaan doen op Capitol Hill. McMullin heeft geen publiek profiel, is nauwelijks op televisie te zien en heeft slechts 135 volgers op Twitter. Zijn meest opvallende recente optreden was een TEDx-talk over genocide bij de London Business School in april.

Wel bekritiseert McMullin Trump regelmatig op social media. Na zijn speech bij de Republikeinse Conventie twitterde hij dat Trump 'autoritair' was en op weg was burgerrechten te gaan schenden. Op Facebook bekritiseerde hij Trump's anti-moslimretoriek.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/g...schap-bd542c17/

Eigen mening:
Dat McMullin Clinton en Trump nog zou kunnen bijbenen in de presidentsverkiezingen betwijfel ik ten zeerste. Hij is niet echt gekend, waardoor hij eerst nog enorm veel geld zal moeten investeren in het maken van campagne, terwijl Clinton en Trump ook hier weer een stap voor liggen. Desalniettemin denk ik wel dat hij als "gewone burger" het volk meer zou kunnen bekoren dan de andere twee, maar hier ontbreekt het hem dan weer aan politieke kennis. Indien Trump wint denk ik dat het niet lang meer zal duren vooraleer er opnieuw oorlog uitbreekt, maar Clinton is niet veel beter. Ik ben en blijf nog steeds voorstander van een monarchie in plaats van een republiek, maar ik vind dat McMullin een eerlijke kans moet krijgen om toch nog te kunnen concurreren met Hillary Clinton en Donald Trump. Misschien kan hij de Amerikanen duidelijk maken dat een foute keuze catastrofale gevolgen zou kunnen hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.