actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2013, 11:07
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Renault bouwt enkel nog auto's zonder cd-speler

Renault bouwt enkel nog auto's zonder cd-speler

Opmerkelijke wending bij de Franse autobouwer Renault: het merk gaat de cd-speler definitief uit nieuwe auto's bannen. Reden? De constructeur zet volledig in op mobiele muziekdragers, schrijft Het Nieuwsblad.

In de meest recente modellen- de Clio en Captur- is het niet meer mogelijk om een cd-speler te laten installeren, zelfs niet als optie. "Het gebeurt meer en meer dat mensen hun muziek gewoon op zak hebben. Cd's meenemen wordt eerder de uitzondering."

Ook Peugeot ging vorig jaar al de mobiele kant op door in de 208 een cd-speler niet langer tot de standaarduitrusting te laten behoren, maar je kon er wel nog eentje als optie laten installeren. Renault gaat nu dus nog een stapje verder.

"Muziek beluisteren kan enkel nog door bijvoorbeeld met bluetooth van de iPhone naar de radio te streamen", aldus woordvoerder Karl Schuybroeck. "Of door een apparaat of stick aan te sluiten op het USB-poortje."

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Ec...cd-speler.dhtml), 22/10/2013

Mening:
Om te beginnen wil ik eerst verduidelijk dat dit artikel op het deeltje 'economisch' slaat in 'sociaal-economisch' omdat het over een bedrijf gaat die veranderingen gaat invoeren. Deze gevolgen kunnen een impact hebben op de economie. Het kan bv. ervoor zorgen dat er meer auto's worden verkocht waardoor de economie stijgt. Over dit artikel wil ik zeggen dat dit men hier toch wel een fout begaat. Ja, het is een goed idee omdat héél veel mensen geen CD's meer hebben, laat staan dat ze deze nog gebruiken. We vinden ze ouderwets en men verwacht dat iedereen zichzelf maar moet aanpassen aan de (technologische) evolutie. Maar er zijn nog mensen die CD's gebruiken en die niet willen overschakelen naar iPod/iPhone om muziek af te spelen in de wagen. Sommigen zijn daar gewoon niet mee vertrouwd en willen geen nieuwe auto meer kopen. Gevolg: de economie zal verslechteren. De oplossing is om opties te voorzien om een CD-speler te installeren. Zo is iedereen (denk ik) tevreden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2013, 17:57
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Verbetering

Graag had ik nog even iets verbeterd. Ik bedoelde namelijk in mijn eerste zin "verduidelijken" en niet "verduidelijk". Mijn excuses hiervoor!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.