actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2013, 20:54
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Turkije wil geen Turkse kinderen in Belgische pleeggezinnen

De Turkse overheid vraagt België om Turkse kinderen niet langer bij Belgische pleeggezinnen onder te brengen. Turkse gezagsdragers en media vinden het ontoelaatbaar dat die kinderen bij christelijke - soms homoseksuele - koppels worden opgevangen. Dat staat in de Coreliokranten.
Turkije wil geen Turkse kinderen in Belgische pleeggezinnen

"Het Turkse consulaat heeft ons gevraagd of we Turkse kinderen voortaan alleen bij Turkse pleeggezinnen willen plaatsen, en niet bij Belgische", zegt Karel Henderickx, afdelingshoofd algemene diensten van het Agentschap Jongerenwelzijn, in de kranten. Volgens Turkije leidt zo'n plaatsing tot vervreemding van hun eigen waarden en tot gedwongen assimilatie.

"Maar die eis kunnen wij niet inwilligen", aldus nog Henderickx. "Ten eerste beslissen niet wij dat een kind moet worden weggehaald uit een gezin; dat doet een jeugdrechter. Ten tweede is onze voornaamste opdracht geschikte pleeggezinnen te vinden, die opleidingen gevolgd hebben en aan onze eisen voldoen. Hoewel we altijd met respect handelen voor culturele en religieuze overtuigingen, houden we geen rekening met nationaliteiten."

Een en ander is het gevolg van ophef in Nederland over de plaatsing van een Turks jongetje bij lesbische pleegouders.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ggezinnen.dhtml
Mening: Een artikel waar ik best wel even van schrok. Turkse mensen spreken vaak over het feit dat we hen discrimineren. Maar in dit artikel discrimineren zij duidelijk ons. De Turkse overheid wil niet meer dat een Turks kind wordt opgevoed in een christelijk gezin. Dit alles omdat er dan een kans zou zijn dat het kind bij een homo- of lesbische koppel terecht komt en omdat zo'n plaatsing leidt tot een vervreemding van hun eigen waarden. Dit is zever ! Het Turkse kind wordt opgevangen door mensen die zelf een kinderwens hebben. Het adoptiekind zal dus zeker niets tekort komen, en is nu dat net niet het gene waar het om draait? Dat het kind gelukkig en in een liefdevolle omgeving kan worden opgevoed?
Ik snap nog steeds niet dat er zoveel ophef woed rond de opvoeding van een kind bij een lesbisch koppel. Ik ken zelf iemand die 2 mama's heeft. Zij is dolgelukkig met haar ouders en zou met niemand willen ruilen.
De mensen zouden eens moeten leren aanvaarden dat we nu eenmaal in een maatschappij leren waarin homo's en lesbiennes voorkomen. Maar is de maatschappij daarom of daardoor slechter? Neen! Laat iedereen genieten van de liefde, ook al is dat nu tussen 2 mannen, 2 vrouwen of een man en een vrouw
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th March 2013, 15:21
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Ik begrijp wel dat Turkije wilt dat kinderen die op zoek zijn naar een pleeggezin in een omgeving terechtkomen die lijkt op de omgeving van waar uit ze komen. Ik denk dat dit voor de kinderen ook het beste is, de schok van het veranderen van omgeving is al erg groot, stel je voor dat daar nog een enorme cultuurschok bovenop komt. Maar jammer genoeg zijn het aantal adoptieplaatsen bij de Turkse gemeenschap beperkt en worden Turkse kinderen bij gezinnen geplaatst die niet Turks zijn. Ik denk dat Turkije dan tevreden moet zijn met het feit dat de kinderen terechtkomen in gezinnen die het kind goed opvangen. Het is dan belangrijker dat de kinderen opgevangen worden in een liefdevol gezin, met mogelijk een homoseksueel koppel, dan dat het kind in een situatie blijft zitten waar het verwaarloosd wordt of mishandeld, of dat het niet opgevangen wordt door een gezin.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th March 2013, 18:16
S*ANNE S*ANNE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2013
Locatie: Gierle
Posts: 26
Indien Turkije dit als eis stelt, zullen er te weinig adoptiegezinnen zijn en zullen er dus heel wat kinderen in mensonwaardige omstandigheden moeten (blijven) leven. Dat is helemaal niet goed. Ik denk juist dat het positief is als adoptiekinderen die naar België komen, ook opgroeien in een Belgisch gezin. De kans op inburgering is dan groter denk ik en het zal in de toekomst makkelijker zijn om zich aan te passen aan de Belgische cultuur. Volgens mij is deze inburgering van essentieel belang om een goede toekomst in België tegemoet te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.