actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2006, 14:24
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Stage voor ouders van delinquente jongeren

Hieronder een artikel uit Gazet van Antwerpen van vrijdag 17 november 2006.

Ik vind dit een prachtige initiatief en noodzakelijk lijkt me wel!!! Ik denk dat er inderdaad ouders zijn die (evenveel of meer dan hun kinderen) nood hebben aan hulp. Daarmee zeg ik niet dat alle ouders die deliquente jongeren hebben, deze stage moeten krijgen, maar velen zullen daar mee geholpen zijn.

--------------------------------------------------
stage voor ouders deliquente jongeren
De ministerraad heeft vrijdag het licht op groen gezet voor een samenwerkingsakkoord en een wetsontwerp dat ouders van delinquente jongeren verplicht een stage te volgen. De federale overheid financiert de ouderstage, de gemeenschappen organiseren ze.

Het gaat om de uitvoering van de nieuwe wet op de jeugdbescherming, die onder meer de jeugdrechter de mogelijkheid geeft om ouders van delinquente jongeren te verplichten een ouderstage te volgen.

Aangezien het om een gedeelde bevoegdheid gaat, sloten de federale regeringen en de gemeenschappen een samenwerkingsakkoord af over de financiering en organisatie van de ouderstage. Het wetsontwerp voert dat akkoord uit.

Bedoeling is dat de federale regering de financiering van de ouderstage voor haar rekening neemt. Dat betekent onder meer dat 28 maatschappelijk werkers en 14 universitairen worden aangeworven voor de organisatie van de maatregel. De gemeenschappen organiseren alles, vanaf in 1 april volgend jaar.

De stage van de betrokken ouders duurt 30 uur, met daarnaast nog eens 20 uur psychosociale en administratieve begeleiding. "De stage zal de ouders uitnodigen om na te denken over zichzelf en zich bewust te worden van hun opvoedkundige verantwoordelijkheden", luidt het vrijdag naar aanleiding van de beslissing.

De ouders zijn verplicht om de stage te volgen, zoniet riskeren ze strafrechtelijke sancties, gaande van een boete tot een gevangenisstraf.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.