actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2012, 09:49
A*nelien.Vermijlen A*nelien.Vermijlen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 91
Laagopgeleiden gelukkiger met hun werk

Hoogopgeleiden blijken volgens een studie van het Nederlandse carrièreplatform Intermediair een stuk minder enthousiast over hun werk dan laagopgeleiden. Dat komt vooral omdat ze overkritisch zijn en hun werk mee naar huis nemen.


Sterker nog: in bijna alle opzichten hebben laagopgeleiden het een stuk meer naar hun zin op hun werk dan hoogopgeleiden. Dat blijkt uit het 'Beste Werkgeversonderzoek voor Hoogopgeleiden 2012' bij 132.000 Nederlandse werknemers, in opdracht van Intermediair.

Vrij consequent scoren werknemers met het laagste opleidingsniveau (diploma lagere school) het best, de hoogste categorie werknemers (de universitairen) blijkt het minst tevreden. Op een schaal van nul tot tien zit er bijna een half punt verschil in de algemene werktevredenheid tussen de laagst en hoogst opgeleiden.

Grofweg gesteld zijn hoogopgeleiden om twee redenen minder tevreden met hun werk: ze voelen weinig binding met hun organisatie (waar ze bovendien veel kritiek op hebben), en ze zijn overstresst, onder meer door een moeilijke werk-privébalans.

Bron: De Standaard
Datum artikel: 14/11/12
Mening: Ik vind het heel goed dat deze studie is uitgevoerd. De meeste mensen gaan er vaak van uit dat personen met een hoog diplopa ook gelukkig zijn. Maar ze nemen, zoals in het artikel vermeld, hun werk en hun problemen op het werk mee naar huis. Zo begrijp ik goed dan mensen met een lager diplopa, heel gelukkig kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2012, 10:01
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Inderdaad ik denk ook niet dat hoog opgeleide mensen altijd goedgezind naar hun werk gaan. Ze verdienen misschien wel meer maar verliezen veel van hun FamilyTime.

Ookal denk ik wel niet dat een vuilnisman altijd even vrolijk op zijn vrachtwagen staat te fluiten.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th November 2012, 10:49
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Misschien zijn deze mensen gewoon 'blij' omdat ze werk hebben kunnen vinden? Dat ze het niet verwacht hadden een (goede?) baan te vinden omdat ze het tijdens hun schoolcarrière een beetje 'verbrot' hadden?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.