actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2017, 20:35
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
Opnieuw duizendtal migranten gered op Middellandse Zee

Hulporganisaties SOS Méditerranée en Artsen Zonder Grenzen hebben in de nacht van zaterdag op zondag een duizendtal migranten gered voor de kust van Libië. Voor een vrouw kwam de hulp te laat.

SOS Méditerranée spreekt van 645 geredde vluchtelingen die tijdens een zes uur durende operatie van opblaasbare bootjes en houten sloepjes werden gehaald. De organisatie zegt ook dat een jonge vrouw buiten bewustzijn werd aangetroffen op een bootje. Op het reddingsschip Aquarius werd ze dood verklaard.

Artsen Zonder Grenzen meldt dan weer dat haar nieuwe reddingsboot Prudence zijn eerste operatie heeft uitgevoerd en daarbij 412 mensen in nood aan boord heeft gehaald.

Ondanks de winterse omstandigheden op zee zijn de voorbije maanden steeds meer migranten vanuit Libië vertrokken. De reddingsboten hebben in de laatste week meer dan 6.000 mensen opgepikt. Sinds het begin van dit jaar werden al ruim 22.000 migranten naar Italië gebracht.

Bron: De Standaard, geraadpleegd op 26/03/2017 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20170326_02800053)

Mening: De onophoudelijke vluchtelingenstroom blijft een dringend probleem. Nog steeds sterven er enorm veel mensen op de vlucht van oorlog. Mensen steken zeeën over in gammele bootjes om zichzelf en hun gezin te kunnen redden. Ik blijf het vreselijk vinden dat dit de realiteit is. Europa begint zelf ook overvol te zitten en heeft problemen om de vluchtelingenstroom de baas te kunnen. Naar mijn mening is het een enorm moeilijke situatie, waar nog niet meteen een einde aan gaat komen. De bron van deze ellende zijn de oorlogen in die landen. Ik denk dat we ons nog meer moeten gaan focussen op het oplossen van deze oorlogen. Jammer genoeg is dit niet eenvoudig en lijkt het een te idealistisch beeld. Toch denk ik dat dit de enige manier is om deze grote vluchtelingenstroom te doen ophouden. Er moet voor gezorgd worden dat men geen reden meer heeft om daar te vluchten. Hoewel het allemaal onrealistisch lijkt, hoop ik toch dat het ooit werkelijkheid kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.