actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 09:54
Sanne.Claes Sanne.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 17
Man die moord niet pleegde toch geëxecuteerd

In de zuidelijke Amerikaanse staat Texas is gisteravond een 34-jarige man met een dodelijk spuitje geëxecuteerd. Reden: hij was betrokken bij een overval waarbij een dode was gevallen. Robert Thompson overleed 15 minuten na de injectie. Thompson maakte deel uit van een bende die in 1996 een superette overviel, maar was niet degene die het schot loste dat een bediende fataal werd.

Hoewel een comité hem gratie wilde verlenen en zijn straf wilde omzetten naar levenslang bleef gouverneur Rick Perry bij zijn harde standpunt. Toeval of niet: Thompson was een Afro-Amerikaan.


Bron: www.hln.be
Eigen mening:
Die man maakte inderdaad in 1996 deel uit van die bende, dus hij moe(s)t sowieso een straf krijgen. Maar als hij degene niet was die de schot loste, vind ik deze straf toch wel overdreven. Hoewel levenslang in de cel zitten misschien nog erger is. Dat weet ik niet. Toch begrijp ik niet hoe mensen (in dit geval gouverneur Rick Perry) zo gruwelijk kunnen zijn. Dit is nog maar eens een bewijs dat ze in Amerikaan toch een hele andere mentaliteit hebben dan bij ons in België. En dit bewijst ook dat racisme nog steeds redelijk veel voorkomt (--> het feit dat de man Afro-Amerikaan was).
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2009, 12:46
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
Man die moord niet pleegde toch geëxecuteerd

Dit is nog maar eens een voorbeeld dat in Amerika gewoonweg alles kan. Het is duidelijk dat wat we in films zien, ook gewoon in het echte leven gebeurd.
Oké, het overvallen van een superette mag niet ongestraft blijven, maar de dood als straf vind ik dik overdreven.
Een 34-jarige man executeren terwijl hij het schot niet gelost heeft, is gewoon absurd.
Wat moet er dan gebeuren met de man die wel de trekker overhaalde?! Levend verbranden? Stenigen? ..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2009, 17:33
Valerie.Vaes Valerie.Vaes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Itegem
Posts: 24
Ik vind dit ook niet kunnen. Ik ga me niet uitspreken over het feit dat dit een racistische daad was of niet, maar het is in elk geval belachelijk. Als iemand voor dit soort van misdaad al de doodstraf krijgt, dan is de volgende stap volgens mij de doodstraf voor een domme puber die een cola uit de supermarkt steelt. Ik ben sowieso geen voorstander van de doodstraf. Ik vind niet dat iemand anders het recht heeft om te beslissen over leven of dood, wat de ander ook gedaan heeft. Uiteindelijk ontloopt men op die manier zijn straf ook. En het is ook nog eens enorm duur. Maar dit is dan weer een andere discussie.

Ik vind het een absurd vonnis.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st November 2009, 20:26
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Deze man heeft een fout gemaakt en hij maakte deel uit van een bende. Maar hij was medeplichtig aan moord en dat je daarom de doodstraf krijgt, gaat toch iets te ver.
Als iedereen de doodstraf zou krijgen omwille dat hij medeplichtig was aan moord. Dan zou een heel groot deel van al de gevangenen geëxecuteerd moeten worden.
We kunnen ook nog de volgende vraag stellen: Werd hij geëxecuteerd omwille van de moord of omdat hij een Afro-Amerikaan was?
Het antwoord op deze vraag zullen we nooit weten. En dit zal nog wel wat stof doen opwaaien. Maar dit is dan ook zoals al gezegd een andere discussie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.